Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför betalar folk så mycket för iPhone 3Gs?


Fender

Rekommendera Poster

Jag har följt budgivningar på iphonepå tradera ett tag nu. De säljs för runt 3000 upp till 3500. Vissa enstaka går för 2500-3000.

Varför betalar folk såhär mycket?

 

Jag har räknat lite...

Ett hyfsat surfabonnemang går på 100kr/mån.

24 månaders kostand blir då 2400 (abonnemang) + 3000 (telefon) = 5400 kr

 

På Telenor får man en ny 3GS + 24 månaders abonnemang för knappa 6000. Alltså bara 600 kr billigare än begagnad.

 

Vad är då finessen med att köpa en dyr begagnad? Är det nåt jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Den som telenor säljer är 8GB

Sedan kan jag hålla med om att de inte borde kosta så mycket, men det är utbud och efterfrågan som styr priset inte logiken....

Jag känner folk som betalade 9000kr för en telia låst 16GB ip4, men de ville ha den NU och inte om 3 veckor....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag sålde min en vecka gamla telia-låsta 3GS på tradera i oktober för 5000 kr... Köpte iPhone 4 utan avbetalning för 4800 kr med 12 mån abb hos halebop istället. Bra deal!

 

 

Jag har följt budgivningar på iphonepå tradera ett tag nu. De säljs för runt 3000 upp till 3500. Vissa enstaka går för 2500-3000.

Varför betalar folk såhär mycket?

 

Jag har räknat lite...

Ett hyfsat surfabonnemang går på 100kr/mån.

24 månaders kostand blir då 2400 (abonnemang) + 3000 (telefon) = 5400 kr

 

På Telenor får man en ny 3GS + 24 månaders abonnemang för knappa 6000. Alltså bara 600 kr billigare än begagnad.

 

Vad är då finessen med att köpa en dyr begagnad? Är det nåt jag missar?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk kanske inte vill vara bundna till ett abonnemang

 

Precis. Jag använder min i jobbet som står för simkort. Jobbluren är 7år gammal och inget man vill ha. :P

 

Betalade strax över 2000kr för en 2mån gammal 3GS 16GB i nästan nyskick. Ville ha 4:an egentligen men den har ju micro simkort vilket jag inte har. Fick se nu efteråt att man själv kan klippa till sitt kort, jaja... :(

 

Men jag är kanonnöjd med 3GS:en!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klippte till mitt SIM-kort men jag hade en mall i form av ett microkort som inte funkade. Det var inte speciellt svårt att klippa till det. Man har ju en bra mall i SIM-kortshållaren själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför inte bara kontakta sin operatör och säga att man vill ha ett micro-SIM? De brukar fixa ett sådant gratis, antingen bara att hämta eller så skickar de på en dag eller två.

Sitta och klippa och fnula själv och kanske inte få det helt bra känns ju lite onödigt i det läget.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...