Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extern CD-enhet?


Optimala

Rekommendera Poster

Hej.Jag hoppas att jag kan få lite råd och tips av er här. Det är så att cd-enheten på min treåriga iMac har gjort sitt. Istället för att reparera den, tänkte jag då köpa en extern usb-läsare/brännare. Jag kollade först i Apple store, men vad jag kunde se har de bara en, och den är enbart för Macbook Air och Mac Mini. Nu kryllar det ju av andra modeller på marknaden, men jag förstår inte hur jag ska veta om de funkar? Jag är alltså intresserad av att ersatta den befintliga enheten med en extern, för att kunna installera och bränna skivor via iTunes, samt en och annan DVD. Men fungerar det så, och hur vet jag om de funkar ihop med Mac? Jag antar att man måste installera ngn drivrutin som då helst inte ska vara för WIndows. Kan jag använda ngn av dem som bara kostar runt en femhundring? Jag har inte så mkt slantar att lägga ut f n. Tacksam om ngn kan ge mig tips på ngt lämpligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, är det så enkelt?! Men då beställer jag en sådan, så kan jag komma in här och skälla på dig om det inte funkar som det ska! smile.gif

Tack för tipset och snabbt svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att köra på :) den är Mac-kompatibel enligt tillverkarens hemsida och den funkar bra här som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...