Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Superdriven tuggar


mrEmilK

Rekommendera Poster

Det kommer ett lite äckligt ljud från min MBP nu när jag rippade film med RipIt för första gången. Får skivan inte fäste eller är det något fel på själva Superdriven? Det är väl inte vanligt att det låter på det här sättet?

Bifogade ljud så ni kan höra hur det låter. Ljudinspelning 3.mov

Edit: Testade nu att stänga ner RipIt och testa med Handbrake som fungerat förut utan att låta. Men nu låter det ännu värre. :S Ljudinspelning 4.mov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första låter som om skivan slår i taket på läsaren typ.

 

Men den andra låter som om lasern åker fram och tillbaka över skivan och antingen söker efter något eller läser av.

 

Fungerar rippningen? Eller får du typ error osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första låter som om skivan slår i taket på läsaren typ.

 

Men den andra låter som om lasern åker fram och tillbaka över skivan och antingen söker efter något eller läser av.

 

Fungerar rippningen? Eller får du typ error osv?

 

RipIt funkade fast det gick långsamt.

Handbrake funkade också och ljudet försvann efter att den hade skannat in hela skivan och började rippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ett lite äckligt ljud från min MBP nu när jag rippade film med RipIt för första gången. Får skivan inte fäste eller är det något fel på själva Superdriven? Det är väl inte vanligt att det låter på det här sättet?

Bifogade ljud så ni kan höra hur det låter. Ljudinspelning 3.mov

Edit: Testade nu att stänga ner RipIt och testa med Handbrake som fungerat förut utan att låta. Men nu låter det ännu värre. :S Ljudinspelning 4.mov

 

Jag har upplevt samma fenomen som första ljudet,några fler som upplevt det?

Jag höll höger hörn utanför ett bord och tryckte ner lätt då slutade ljudet

 

men kom tillbaka när jag släppte, kan datorn vara skev?:chock: eller så kan det vara skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...