Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker app som kontrollerar din dator (PC & Mac)


KonradA

Rekommendera Poster

Jag är på jakt efter en app till iPhone 4 som kan kontrollera min PC men även gärna min MacBook Pro. Min PC är stationär och därav är behovet större. Hittills har jag hunnit titta på en app som heter JumiOne men gratisversionen är rätt begränsad. Har någon utav er erfarenhet av den här appen eller liknande? Jag skulle gärna vilja ha tips från er som testat och höra era åsikter om dessa olika appar, för jag vet att det finns en del där ute. Vad jag är ute efter att helt enkelt att kunna styra min dator och alla olika program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTeleport är kanon.

Du lägger upp en lista på de datorer du normalt vill styra som typ bokmärken, anslut till OS X eller Windows datorer med server programmet installerat och styr sen datorerna från din iPhone.

Funkar fullt i 30 dagar, därefter kostar den 189 kr, men det är den värd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner någon vnc app och vnc serverprogram. Då kan du komma åt datorn varifrån som helst via internet eller wifi. Om du bara vill styra datorn medans du kollar på den så är mobile mouse ett bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här JumiOne som jag tittat lite på har en funktion som låter en styra Winamp riktigt smidigt, som en fjärrkontroll i princip. Något sådant skulle jag också vilja ha till Spotify, vet ni om det finns ett program som låter en styra Spotify?

 

Vad är VNC? Har sett några skriva om det men aldrig förstått vad det handlar om.

 

iTeleport låter lovande med tanke på att den låter en styra både OS X och Windows, men 189 kr är rätt saftigt tycker jag. finns det inga andra billigare titlar som fungerar lika bra? Vad är det som är så utmärkande med det här programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remote HD

Kostar 55 kr men tror det finns en "Lite"-version som är billigare.

 

Halloj,

 

Om du kör Remote HD, har du testat Audio streaming från dator till telefon när du är borta, och i så fall tycker du att det funkar bra?

iTeleport är bra men har ingen streaming.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teamviewer är bra för att fjärrstyra datorn men kanske inte så bra som fjärrkontroll till spotify men den skulle kunna användas för det.

sen så är den gratis för privatpersoner.biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remoteless är en fjärris till Spotify, du får upp skivomslagen i telefonen. Den är dock något begränsad eftersom du måste lägga in dina spellistor manuellt i appen. Dvs mejla urlarna till din telefon och sedan klippa och klistra in dem i appen vilket är något drygt. Däremot behöver du inte ha spotify igång när du startar appen, du kan starta upp spotify direkt från din telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte fått någon förklaring till vad VNC är men hittade följande app i iTunes: Remoter: Remote Desktop (VNC). Antagligen är det här en sån där VNC app som rekommenderas, men har någon direkt erfarenhet av appen om den är bra eller inte? Går ju att styra både PC och Mac vilket jag efterfrågar.

 

EDIT: En annan intressant app jag hittade är en rätt populär en så någon här på forumet måste ha satt klorna i den: Mobile Mouse Pro. Ska tydligen fungera både på Mac och PC enligt deras spec, men är det en bra app? Fungerar det att t ex styra Spotify och Media Player Classic med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag rekommenderar också iTeleport! Du kan ju testa den gratis och se vad du tycker!

Den är väldigt bra respons när man utför något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Remoteless är en fjärris till Spotify, du får upp skivomslagen i telefonen. Den är dock något begränsad eftersom du måste lägga in dina spellistor manuellt i appen. Dvs mejla urlarna till din telefon och sedan klippa och klistra in dem i appen vilket är något drygt. Däremot behöver du inte ha spotify igång när du startar appen, du kan starta upp spotify direkt från din telefon.

 

Vil bare informere om at det har skjedd mye siden januar og håper dere har lastet ned siste versjon av både Remoteless Helper (seneste, seneste versjonen kom igår) og Remoteless appen.

 

Siste versjon av Remoteless Helper kan finnes på http.//remoteless.no.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på jakt efter en app till iPhone 4 som kan kontrollera min PC men även gärna min MacBook Pro. Min PC är stationär och därav är behovet större. Hittills har jag hunnit titta på en app som heter JumiOne men gratisversionen är rätt begränsad. Har någon utav er erfarenhet av den här appen eller liknande? Jag skulle gärna vilja ha tips från er som testat och höra era åsikter om dessa olika appar, för jag vet att det finns en del där ute. Vad jag är ute efter att helt enkelt att kunna styra min dator och alla olika program.

 

Om du ska fjärrstyra genom att visa en annan dators "skrivbord" så lägger också jag en röst på Teamviewer. Är helt gratis att använda för privat bruk. Finns som program till Mac och PC, finns som app till iPhone och fungerar slutligen även i webläsare. Teamviewer ställer heller inga krav på att konfigurera bredbandsdelare/NAT-burkar.

 

http://www.teamviewer.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...