Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ringa 112 med iPhone 4 iOS4.1 funkade inte!


UppiNorr

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har en kompis som hamnade i nödsituation och kunde omöjligtvis ringa 112 från iPhonen! Soft reset och allt möjligt fungerade ej. Efter uppgradering till 4.2 funkade det.

 

Om någon fortfarande kör 4.1 bör vi försöka få detta verifierat. Var det en engångsföreteelse eller en rent utav livsfarlig bugg som drabbat många ovetandes? Posta gärna svar nedan så vi får rätsida på detta och om det bör spridas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är så lätt att testa heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är så lätt att testa heller?

 

Nej, helt rätt. Men den berörda i fråga kontaktade Telias iPhone-support och de hade tydligen sagt att den behövde uppdateras. Det tolkar jag som att de kände till problemet. Men har det mörkats då??? Det är ju allvarligt om det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och uppenbarligen är det allvarligt då det tydligen gjorts en djupare analys och TV4 nu på fredag kommer hem till den berörda för att spela in ett reportage/nyhetsklipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt synd att hon uppdaterade den. Nu kommer vi aldrig få veta vad som egentligen var orsaken till problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ser framför mig aftonbladet: Varning alla Iphone-ägare, ni kan inte ringa 112!

 

---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt synd att hon uppdaterade den. Nu kommer vi aldrig få veta vad som egentligen var orsaken till problemet.

 

Ja, jag har också tänkt på det. Om inte någon annan upptäcker att de har samma problem så är ju de flesta ledtrådarna bortblåsta nu. Det mest underliga var ju att vid varje försök, även i efterhand efter omstarter och reset:ande så registrerades uppringningen mot larmcentralen av Telia, men det kunde omöjligtvis kopplas upp.

 

Något i mjukvaran i kombination med alla installerade appar, inställningar, Telias nät mm mm måste ju på något sätt ha orsakat problemet. Knappast hårdvaran då problemet löstes av en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...