Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Starta iPhone4 utan SIM-kort?


Gäst

Rekommendera Poster

hej kan man starta en iPhone 4 för fösta gången utan att ha ett simkort? jag har kopplat in den i datorn men den säger bara att jag ska stoppa in ett sim kort, jag tror att den är låst till telia kan det vara ett problem? svara snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha det simkort som tillhör telefonen för att använda den.

Om telefonen är låst till Telia så behöver du det simkortet, om telefonen är låst till en annan operatör så behöver du det simkortet, om telefonen är olåst behöver du ett simkort iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag snor tråden lite, men om telefonen är låst (till typ telenor), måste telefonen startas med telenor SIM-kortet som följer med, eller kan jag använda ett annat telenor kort?

Mvh, sallis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag snor tråden lite, men om telefonen är låst (till typ telenor), måste telefonen startas med telenor SIM-kortet som följer med, eller kan jag använda ett annat telenor kort?

Mvh, sallis.

Du borde kunna använda vilket simkort som helst från samma operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kunna använda vilket simkort som helst från samma operatör.

 

*mikro-SIM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Einarsson

Jag startade min Tele2-bundna telefon första gången med ett annat Micro-SIM från Tele2 än det som tillhörde telefonen och det gick utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan använda vilket sim du vill bara det är från operatören telefonen är låst till, det gör inget om det är spärrat eller inaktiverat.

 

Jag har ett gammalt telia sim från väldigt länge sedan som är spärrat i min iphone 3g, det går givetvis inte att ringa eller ta emot data men allt annat funkar. Surfa måste man göra via Wifi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...