Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Batteribyte i lilla wireless keyboard

iDoc

Recommended Posts

Hej!

Jag har det lilla, trådlösa tangentbordet som följde med min iMac 21,5". Men nu tappar tangentbordet ström som ett "såll". Så jag undrar, om någon vet hur man får ur det tredje batteriet????

Testade att byta batterier, men fick bara ut två av tre möjliga, som står i bruksanvisningen hos Apple.

Apple Wireless Keyboard (2007): Installera och byta batterier.pdf

Iphonebutiken

Kan du inte bara skaka tangentbordet så att det tredje åker ut? Alternativt slå lite lätt på "andra sidan"?

Har aldrig haft problem att få ut dem..

Har testat att skaka, dunka lätt mot skrivbordet och stpooat in baksidan på en penna... Inget funkar, tänkte stoppa in ett verktyg som man känner ifall potatisar är kokta rakt igenom, men postade här först...

Slutar nog med Apple Care ärende :P

Kan du inte bara skaka tangentbordet så att det tredje åker ut? Alternativt slå lite lätt på "andra sidan"?

Har aldrig haft problem att få ut dem..

Marcel_Proust

Väldigt dum fråga: är du helt säker på att tangentbordet använder tre batterier? Det är väl ett år sedan, typ, som Apple ändrade till enbart två batterier i de trådlösa tangentborden, från tidigare tre batterier. Vänd tangentbordet upp och ner; där ser du om det är två eller tre batterier som gäller för just ditt tangentbord.

Om jag inte minns fel så ska alla trådlösa tangentbord som följde med imac 21,5tum ha endast 2 batterier.. innan dess hade de 3 batterier och det var till 20 och 24tummaren om jag har rätt.. Därav orsaken att du kanske inte får ut ett tredje batteri :)

Haha, jäklar vad kul omdet bara är två batterier! :)

Påminner mig om när jag försökte få ut en lins ur ögat, kämpade länge med ett öga som blev rött irriterat och svullet. Linsen låg i sitt fodral...

Men ha hört fler göra den tabben :)

3 batteri på det gamla &

post-9180-027523900 1295896565_thumb.jpg

på det nya!

Så sluta slamra med tangentbordet det kan gå sönder :behave:

// H

jo det stämmer det sitter bara två batterier i det aktuella trådlösa tangentbordet, däremot ser det precis ut som det sitter ett svullet batteri längst ner efter man plockat ut de två...

jag har själv blivit lurad utav det, tog ett tag innan jag kom på mig :P

Vad dum man känner sig, visst var det två som ni säger..... Får ha "Dumstrut" i åratal.... Men ni måste medge att det ser ut som att ett har fastnat, när man tittar in i batterifacket....

3 batteri på det gamla &

post-9180-027523900 1295896565_thumb.jpg

på det nya!

Så sluta slamra med tangentbordet det kan gå sönder :behave:

// H

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...