Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur tar man bort felaktig drivrutin?


Nybegynneren

Rekommendera Poster

Hej,

jag bytte från pc till iMac i december. Min fösta besvikelse var att min gamla men väl fungerande HP deskjet 970 cxi inte fungerade fullt ut. Det fixar man väl snabbt tänkte jag och letade drivrutin på HPs hemsida.

Perfekt OS X fanns med. HP skriver att ju senare version av OS X ju bättre, så det var bara att lada ner och installera (trodde jag)

 

Drivrutinen hittade jag inte i min dator, även med hjälp av supporten.

Vid försök att avinstallera den, få jag meddelande att den lämnar kvar ca 1400 filar som inte kan tas bort.

 

När jag letar runt på HPs hemsida ser jag att de inte stöder snow leopard, men det stod det ju inget om under drivrutinens info.

 

HPs support verkar inte intresserad att hjälpa mig och apple skyller på HP

 

Hur gör jag för att få bort de felaktiga filerna från denna drivrutin?

trodde att jag bara kunde söka på datum och klockslag och ta bort från skrivarmappen i system, men det avrådde supporten från....

 

Tacksam om någon kan hjälpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Användare>Bibliotek>Printers ligger drivrutinen (högst sannolikt) och den kan du ta bort. Men den gör å andra sidan ingen skada där.

 

I Bibliotek>Printers ligger också drivrutiner. Men de skulle jag inte röra om du inte får problem med skrivaren om du väl hittar en drivrutin för Snöleoparden.

 

I Systemmappen ska du inte röra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag pratade nyss med supporten och träffade en som hjälpte mig; det var bara att leta upp HP mappen i Mac HD/Bibliotek/Printers och slänga den. Det var riskfritt. (Nya drivrutiner kan vid behov laddas ned från Apple) Men just nu är jag sur på HP som lägger ut fel info om drivrutinen på sin hemsida och inte tar sitt ansvar, så det blir väl ingen ny HP skrivare.

Det fungerade perfekt och skrivaren fungerar med Gutenprint precis som den gjorde förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott så! :D Många av oss råder litet försiktigt eftersom det inte är helt svårt att ställa till det en hel del. Glömde nämna programuppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...