Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt batteri är svårladdat


aThomsson

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har lite problem med mitt batteri till min Macbook Pro.

Tidigare så hade mitt batteri svårt att ladda. Jag beställde då ett nytt och det fungerade helt okej. Problemet som fortfarande finns kvar är att rätt så ofta så har den svårt att börja ladda. Ljusdioden på kontakten till laddaren ska ju lysa orange när den laddar. Den lyser ofta ljusgrön, eller starkt grön utan att den laddar. Jag måste ta ur den och sätta i den upp till 20-30 gånger innan den äntligen börjar ladda igen. Ibland kan det ta ännu längre tid. När väl batteriet laddas så kan det laddas fullt och fungera i flera timmar efter laddning.

 

Vad beror detta på? Jag har ju ett splitter nytt batteri. Är det laddaren som är dåligt?

Jag har googlat och sökt lite här på forumet men inte hittat något svar då de flesta verkar lösa sina problem med ett nytt batteri.

 

Tips på vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att det är din magsafekontakt som är problemet. Kan det ha fastnat något i antingen delen på laddaren eller i datorn? Kolla väldigt nog att inte någon pappersklammer eller liknande fastnat där. Eller är kabeln skadad pga lite mycket våld eller kanske blivit tvinnad rejält?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att det är din magsafekontakt som är problemet. Kan det ha fastnat något i antingen delen på laddaren eller i datorn? Kolla väldigt nog att inte någon pappersklammer eller liknande fastnat där. Eller är kabeln skadad pga lite mycket våld eller kanske blivit tvinnad rejält?

 

Har granskat dom en del nu. Fick bort lite smuts men har inte märkt någon skillnad när det gäller laddningen. Kanske att kabeln är skadad på något sätt. Byter man hela laddningssladden då alltså? Eller kan det vara något annat som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sladden med magsafekontakten trasig köper man en ny laddare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...