Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföring av bilder från PC till iPad


Ipadgurka

Rekommendera Poster

Jag har precis skaffat en ipad och sliter mitt hår i mina försök att överföra bilder. Jag har en pc och det kanske inte är optimalt, men det börjar mer och mer likna en fars detta med Itunes..

 

Det enda alternativ jag bjuds är att under Enheter, gå in på Ipad och där klicka på Bilder från fliken högst upp. Men jag kan bara välja "Synkronisera bilder från:" och sen en valfri mapp. Alla mappar är automatiskt ifylld och "Markerade mappar går inte att välja". Så här tar det stopp för varje gång jag väljer en ny mapp försvinner de bilder jag redan lagt in.

 

Mycket tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg alla bilder du vill synkronisera med iPad i en mapp och sedan markerar du den som slutmål att synkronisera bilderna ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg alla bilder du vill synkronisera med iPad i en mapp och sedan markerar du den som slutmål att synkronisera bilderna ifrån.

 

-Men då är man där igen,nästa gång man ska lägga till bilder försvinner de som finns på iPad. Man ska kunna spara dom på nåt vis. Om man skickar bilder som bilaga i ett mejl så kan man spara dom och då finns dom kvar även om man skulle synka in bilder. Men varje gång man synkar in nya bilder så försvinner de gamla synkade från iPad´en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilderna måste ligga i mappen hela tiden och sedan fyller du på med nya bilder i den och låter de gamla ligga kvar.

Sedan synkar du iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...