Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilderna i biblioteket ”Bilder” grå rutor i 9.1.1.


martinolof

Rekommendera Poster

Bilderna i biblioteket ”Bilder” grå rutor i iPhoto 9.1.1.

 

Mina bilder i biblioteket ”Bilder” visas endast som grå rutor efter att jag uppdaterat iPhoto från 9.1. till 9.1.1. Bilderna syns dessutom i biblioteket ”Händelser”. När jag dubbelklickar på den grå bilden i biblioteket ”Bilder”, avot !, då dyker bilden upp. Samma grå bilder uppträder när jag öppnar ”Händelser”. Däremot syns nyckelbilderna!

Eftersom jag meddelat detta fel tidigare, men inte fått något svar, var jag extra noggrann denna gång vid uppdateringen. Kollade före uppdateringen att bilderna syntes som bilder i version 9.1. Några flytt av bilder har jag inte heller gjort. Dessutom tog jag en extra backup på Time Machine.

 

Orsaken varför jag överhuvudtaget gjorde uppdateringen till 9.1.1. var att bilderna i Dela/E-post i iPhoto inte syntes mot bakgrunden. Däremot meddelade programmet att det finns bifogade bilder x-antal och mottagarn kunde dessutom se bilderna som planerat. Detta fel korrigerades i version 9.1.1.

 

Vad gör jag ? Finns det version 9.1.0 som eventuellt är felfri? (ett skämt)

 

Tacksam för hjälp

 

Martin

post-11638-076359100 1295713308_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog databasen som blivit lite knas. Du kan bygga om biblioteket med tumnaglarna genom att avsluta iPhoto, sedan hålla ner KOMMANDO (kringla)+ ALT samtidigt som du dubbelklickar på iPhoto i programmappen. Då startar iPhoto med en ruta som ger dig alternativ kring reparationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...