Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini 1,66GHz, för trött för att köra TV4 Play i Plex eller från he


eoos

Rekommendera Poster

Hej,

kör MacBook'en som huvuddator nu och Mini'n är vid TVn numera. Trodde jag skulle köra lite SVT Play och TV4 Play men det där funkar inte riktigt bra. Plex vill inte öppna strömmen för TV4 play, SVT play funkar däremot fintfint i Plex. Kort och gott tänkte jag köra TV4 Play från deras sida, men där spelas allt i slowmotion. Det har fått mig att fundera ifall Mini'n inte klarar TV4 play's ström då. MacBook'n klarar det fint, men varken Google Chrome eller Safari på Mini'n klarar att spela upp TV4 Play bra.

 

Det jag behöver är tips på hur jag kan få TV4 Play att fungera i Mini'n. Antingen i Plex eller också direkt från hemsidan.

 

Mini's spec

OS: 10.6.6

CPU: 1,66 GHz

RAM: 2GB (1+1)

Kör Flash 9.xx för att plex ska lira ordentligt. Flash 10.xx funkar ju inte med Plex.

 

 

Tack på förhand

Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är en vanlig core duo. Som du märkt så är flash sjukt krävande och det finns nog inte mycket att göra åt det tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte att TV4 play inte flyter på Macbooken heller. Du säger att det inget att göra åt men svt play funkar ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte att TV4 play inte flyter på Macbooken heller. Du säger att det inget att göra åt men svt play funkar ju bra.

 

 

SVT använder h.264 också så det är inte säkert att det är flash du ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är säker på att det är Flash som visas på SVT de gånger jag har kört, jag har felsökt ett tag nu och inte kunnat förstå varför TV4 Play är annorlunda.

 

Som sagt, även min MacBook Pro har problem med TV4 Play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...