MrNr1 Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Hej! min powermac G3 har en 80 gb ultra ATA hårdisk men jag vet inte vilka drivrutiner som krävs för att driva den! ska installera ubuntu server edition på den, men jag behöver välja "disk drive". hur hittar jag rätt drivrutin? //Alvar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Hej! min powermac G3 har en 80 gb ultra ATA hårdisk men jag vet inte vilka drivrutiner som krävs för att driva den! ska installera ubuntu server edition på den, men jag behöver välja "disk drive". hur hittar jag rätt drivrutin? //Alvar Känns som du är ute och seglar. Frågar den efter "disk drive" så vill den nog veta var den skall installera. Med disk drive kan den också mena skivläsaren. Den behöver nog sannerligen ingen extra drivrutin för att integrera med en hårddisk. Du ger väldigt lite info, släng upp en bild på skärmen. Skulle hjälpa en aning.(Mycket) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNr1 Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 Känns som du är ute och seglar. Frågar den efter "disk drive" så vill den nog veta var den skall installera. Med disk drive kan den också mena skivläsaren. Den behöver nog sannerligen ingen extra drivrutin för att integrera med en hårddisk. Du ger väldigt lite info, släng upp en bild på skärmen. Skulle hjälpa en aning.(Mycket) porblemet är löst har installerat 8.04 LTS nu, men det finns ett nytt problem, startar en ny tråd LÖST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.