Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fusk i nedräkningen av App Store!


barreknarr

Rekommendera Poster

Har regelbundet kollat Apples nedräkning till 10 maljarder appar nedladdade och såg nu att siffran backat med 3 miljoner. Kan detta vara fusk för att lura folk av någon anledning eller kan det vara en felberäknng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste vara medveten om att Apple (naturligtvis) har ett flertal nedladdningservrar runt om i världen. Appar laddas ner från dessa och det finns förmodligen ingen sådan exklusiv synkronisering av nedladdningarna. Detta kan bland annat ses om du skulle utveckla appar själv och t.ex. stoppa en från nedladdning. Då tar det åtskilliga timmar innan det hunnits stoppas världen över. Eller om du skulle börja sälja en app, så tar dwt också åtskilliga timmar innan den börjar dyka upp i olika länders AppStore. Så. Det som händer är helt enkelt att när man sammanställer alla försäljningar kan man inefterhand konstatera vem det var som vann. Det går alltså inte i realtid att göra detta. (skulle kräva mycket avancerad synkroniseringsteknik och atomur med mera, inte tillnärmelsevis vad som kan motivera en liten vinst i AppStore. Tänk bara vilka investeringar som krävts för GPS och tidtagningen där ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad spelar det för roll???? :totaltgalen::utskallning:

Blir svårt för mig att vinna då.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir svårt för mig att vinna då.

 

 

 

 

Läs villkoren lite mer noggrant. Alla som laddar ner en app eller anmäler sig till tävlingen explicit utan att ladda ner en app fram tills de nått målet har samma chans att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen beror det på att talet på ned räkningen inte är direkt synkroniserad utan taget som en genomsnittlig ökning från tidigare månader eller veckor för att mätaren skall skall gå i någorlunda rätt takt. Och när de riktiga resultaten anländer med antingen timmars eller dagars mellanrum korrigeras mätaren. De synkroniseras alltså inte direkt. Blev lite stökigt, jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...