Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna Safari/Google med endast ett knapptryck


Arrax

Rekommendera Poster

Hej

 

Går det att ställa in så att jag kan öppna Safari (med Google) endast med ett eller två knapptryck? Det skulle vara jättesmidigt om det gick! Säg att man sitter och skriver i word och sen bara trycker på en knapp och kommer ut på Google. Går det? tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg det som startsida på safari?

Eller om du nu vill ha någon annan. Lägg då ett lättillgängligt bokmärke uppe i bokmärkesraden?

Jag har båda och det går snabbt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Går det att ställa in så att jag kan öppna Safari (med Google) endast med ett eller två knapptryck? Det skulle vara jättesmidigt om det gick! Säg att man sitter och skriver i word och sen bara trycker på en knapp och kommer ut på Google. Går det? tack på förhand!

 

 

Hej!

 

Om du först går till denna URL-adress: http://www.google.com/webhp?hl=sv

och sedan drar den ner till dockan, till höger om den lodräta linjen, så skapar

du en startknapp där som för dig direkt till Google med ett enda klick.

post-17076-039379100 1295617557_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för båda svaren men det som ni säger har jag redan gjort. Jag vill ha det ännu snabbare, alltså bara genom ett (eller två) knapptryck, oavsett i vilket program jag är i. =)

 

Går det att ordna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för båda svaren men det som ni säger har jag redan gjort. Jag vill ha det ännu snabbare, alltså bara genom ett (eller två) knapptryck, oavsett i vilket program jag är i. =)

 

Går det att ordna?

 

Hej!

 

Du kommer ju ut på Google med ett enda klick, om du använder en knapp som jag

talade om i mitt inlägg – kan det bli något snabbare?

 

Det finns ju också Google-dashboard att ladda ner om man vill, men det blir inget

direkt enklare eller snabbare sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ctrl-mellanslag, börja skriv safari. Innan du har hunnit skriva klart så kan du trycka enter som startar safari. Har du då google som startsida är du hemma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det du söker är ett kortkommando. Det fixar du under Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon.

 

Hur du gör hittar du häääär: http://docs.info.app....5/sv/8564.html

 

Den var bra. Men ska man skriva som själva "Menynamn" för att öppna Safari? Asså Safaris "kod" för att starta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...