Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Om Safari och problemet med Flash


edomac

Rekommendera Poster

hej

 

finns det någon som har kunnat fixa HELT problemet med att Safari låser sig med Flash ????

 

Hur ?????

 

Om jag installerar om Safari, försvinner det då alla lösenord som skrivs in automatisk i vissa sidor ?

 

Tack ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

click to flash

http://clicktoflash.com/

 

låter dig välja vilka flashfilmer du vill ladda in. väldigt smidigt.

 

 

testat ... inget skillnad.

jag rensar cache, återställer, laddat ner senaste flash osv osv ... har provat allt.

 

kan någon förklarar för mig det egentliga orsaken till att detta händer med safari och flash ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

finns det någon som har kunnat fixa HELT problemet med att Safari låser sig med Flash ????

 

Hur ?????

 

Om jag installerar om Safari, försvinner det då alla lösenord som skrivs in automatisk i vissa sidor ?

 

Tack ...

 

Jag vet inte heller vad problemet med Safari och Flash är.

Det verkar som problemen (jag vill gärna veta vad de består av) varierar med och för olika användare. För något år sen var det några som hade strul med Flash på några av de nyaste MB(P). Det var värmeproblem, tror jag, typ över 100°C. Efter det vet jag inte hur det hela "slutade", för klagomålen upphörde. Någon direkt "åtgärd" känner jag inte till.

 

Man måste veta vad problemet ÄR innan man kan fixa det HELT.

Då undrar jag: vad är problemet/ditt problem?

 

Ett svar kan jag iaf ge, vid ominstallation av Safari ska normalt inte försvinna någonting av: inställningar, lösenord, bokmärken osv. De ligger inte inbakade i själva applikationen, utan i biblioteksmapparna; användarens och systemets. Allt finns kvar och läses in av den nya (nyinstallerade) versionen av programmet.

 

Vi återställning av Safari, däremot, får du välja själv vad som ska dumpas och vad som ska vara kvar (t.ex. lösenorden?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...