Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac känner inte igen trådlös mus och tangentbord


Meropera

Rekommendera Poster

Hej!

Min nya iMac (köpte den i somras) har varit inne på service. En pixelrad hade gått sönder och en autoriserad Macfirma bytte LCD-skärmen. Men efter den reparationen lyckas jag inte få datorn att via bluetooth hitta musen och tangentbordet som är original från köpet i somras. Jag har försökt allt. Jag har kollat bluetooth; den är på och upptäckbar. Jag har kollat batterierna och de fungerar; jag har kollat alla möjliga inställningar och gått på jakt i alla supportsidor på Apples hemsida och gått igenom alla procedurer som föreslås om och om igen. Jag har också skickat ett mail till reparationsstället men inte fått svar (än). Just nu har jag mitt gamla usb-tangentbord och min gamla mus från den gamla Acerdatorn och det är inte alls lika roligt. Kan bluetooth ha blivit skadat vid reparationen?

Jag vore mycket tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade ett dokumet om det trådlösa tangentbordet

 

http://support.apple.com/kb/HT1153?viewlocale=sv_SE

 

Kom på en sak..

 

Ser du Bluetooth i Systeminställningarna post-113-084443000 1295548288_thumb.jpg

Om inte så är det PRAM-reset som hjälper kom jag ihåg nu..hade det felet på frugans iMac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet! Jag flyttar tråden till avdelningen för iMac. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips som jag nu har provat men utan önskat resultat. Jag gjorde SMC-reset och PRAM-reset men ingen förändring. Bluetooth syns för övrigt i systeminställningarna precis som den ska. Nej, jag vet inte hur jag ska göra mer än att skaffa usb-mus och -tangentbord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin gäller ju för detta, bara hänga på dörren till Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Hej! Nu har jag min imac tillbaka med lagad bluetooth. Det var en sladd som inte satt som den skulle efter reparationen av pixelraden. Så kan det gå. Men nu är allt fixat och det känns skönt att ha det lilla tangentbordet och den smidiga musen tillbaka. Tack än en gång, Pocahontas, för hjälpen. Det är bra att veta att det går att få hjälp även om detta fel var omöjligt att fixa utan fysisk reparatör.smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...