Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig Wifi hastighete Nas <--> Mac Mini


gstening

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min första post på forumt, hoppas jag gjort allt rätt!

 

Har precis införskaffat en Mac mini och kopplat in till min tv för att använda som Media center, mycket nöjd med maskinen fram tills jag skulle börja streama film över wifi från min Nas disk (D-Link DNS323) Vilket inte fungerade utan att filmerna var tvunga att stoppas och buffra hela tiden.

 

Kollade då vad jag hade för speed vid kopiering från disken till macen, det visade sig att den pendlade mellan 25 KB/s till 2.5 MB/s enligt activity monitor. Detta är oacceptabelt dåligt dels är hastigheten väldigt låg och dels är den otroligt ostabil.

 

Kopierar jag samma fil via wifi till min PC har jag en hastighet mellan 6.6 och 8 MB/s.

 

Nasen är kopplad med ethernet kabel till routern som är en Netgear WNR 3500v2

 

Någon som har några ideer på lösningar på mitt problem?

 

Då Jag är helt ny i Mac världen är alla tips och trix välkommna då jag troligen inte tänkt på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har en DNS323 och det har bara varit strul med den. Hänger sig och är långsam och startar om sig själv ibland.

Jag har en Netgear ReadyNas och streamar trådlöst utan problem till mac mini, macbook, imac, ps3 och western digital live hd.

Så jag vet inte om du kan anta att det är mac mini som är problemet.

Vad använder du för protokoll mellan mac mini och DNS323? AFP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bror har en DNS323 och det har bara varit strul med den. Hänger sig och är långsam och startar om sig själv ibland.

Jag har en Netgear ReadyNas och streamar trådlöst utan problem till mac mini, macbook, imac, ps3 och western digital live hd.

Så jag vet inte om du kan anta att det är mac mini som är problemet.

Vad använder du för protokoll mellan mac mini och DNS323? AFP?

 

Oj protokoll och grejer.. har jag inte så mkt koll på :/ Är det det SMB? Skrev in det när jag skulle mappa upp den i macen smb://ip Nasen har ju fungerat och gör det fortfarande utan problem med min pc trådlöst i 2 år och gör det fortfarande men inte med macen :S

 

För att svara på inlägget under så får jag en överföringshastighet mellan 16-20 MB/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...