TangoSierra Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Hej! Jag har en Mac Pro och har kört fast trots 21 år som Mac-ägare. Kan någon vänlig själ vara ytterst tydlig och berätta en gång för alla hur jag ska formatera en helt ny extern hårddisk ( som ska funka för både Mac & PC ) så att den kan läsas av både Mac & PC användare. Jag kommer att fylla hårddisken med både jpg & tiff bilder, upp till 60 meg per bild/fil Jag finner 8 st val bland skivverktyg. Vilken ska jag använda ? Beder vänligen om snabbt svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Hej! Jag har en Mac Pro och har kört fast trots 21 år som Mac-ägare. Kan någon vänlig själ vara ytterst tydlig och berätta en gång för alla hur jag ska formatera en helt ny extern hårddisk ( som ska funka för både Mac & PC ) så att den kan läsas av både Mac & PC användare. Jag kommer att fylla hårddisken med både jpg & tiff bilder, upp till 60 meg per bild/fil Jag finner 8 st val bland skivverktyg. Vilken ska jag använda ? Beder vänligen om snabbt svar. Är det bara bilder så kör med FAT32. Kallas ibland "MS-DOS" i skivverktyg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TangoSierra Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 Stort Tack ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rotkiv Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 maximal storlek per fil är 4GB, bara så du vet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 maximal storlek per fil är 4GB, bara så du vet Använd ex-Fat. Samma kompatibilitet fast utan 4GB begränsning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Använd ex-Fat. Samma kompatibilitet fast utan 4GB begränsning. Förutsatt att man har Snöleopard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.