Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort Jailbreak på ATV2?


iOnas

Rekommendera Poster

Om jag väljer att JB min atv2 för att få in Plex, går det att återställa den om man skulle ångra sig?

 

Jag har aldrig gjort nåt dylikt tidigare och är således helt utan erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag väljer att JB min atv2 för att få in Plex, går det att återställa den om man skulle ångra sig?

 

Jag har aldrig gjort nåt dylikt tidigare och är således helt utan erfarenhet.

 

Går att återställa i iTunes.

 

Välkommen till den ljusa sidan med Plex i atv2 :)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande, ser ljuset i slutet på tunneln!

 

Tackar för klargörandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta äventyr gick ju inte så bra; har IOS 4.1.1 och då funkar bara sk "thethered boot" vilket innebär att jag måste jacka in datorn i atv2 varje gång jag ska starta den. Då föll ju hela konceptet med atv2.

 

Är bara att vänta ett tag tills detta blivit löst. Suck....

 

@Falkens: kolla på http://www.iclarified.com/ för instruktioner. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta äventyr gick ju inte så bra; har IOS 4.1.1 och då funkar bara sk "thethered boot" vilket innebär att jag måste jacka in datorn i atv2 varje gång jag ska starta den. Då föll ju hela konceptet med atv2.

 

Är bara att vänta ett tag tills detta blivit löst. Suck....

 

 

Jag har också senaste iOS på min ATV2. Men jag ser inte problemet med "thethered boot" på ATV2?

Visst, när jag jailbreakade den (tar ju ~5minuter) var jag tvungen att sitta vid TVn där jag har min ATV2 men sen är de ju lungt sålänge man inte drar ur strömmen. Haft min ATV2 i dryga 2 veckor och använder den dagligen utan problem, trots thethered boot...

 

//Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å tusan, trodde att man var tvungen att hala fram macen varje gång den stängdes av/vilade.

Då finns det hopp trots allt.

 

Jag lyckas dock aldrig få den i DFU-läge trots instruktioner, tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å tusan, trodde att man var tvungen att hala fram macen varje gång den stängdes av/vilade.

Då finns det hopp trots allt.

 

Jag lyckas dock aldrig få den i DFU-läge trots instruktioner, tips?

 

 

Antar att du använder Seas0nPass, glöm då inte att du ska sätta i strömkabeln när du ska sätta igång den i DFU-läge.

 

//Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade kabeln i utan framgång. Provade även utan för säkerhets skull, men inget gick. SBS kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade kabeln i utan framgång. Provade även utan för säkerhets skull, men inget gick. SBS kanske?

 

Jag hade problem med att få den att starta om i DFU läget första försöket. Då gjorde jag följande och allt gick strålande

 

  • Återställde min AT2 i iTunes (endast USB-kabel)
  • Startade Seas0nPass med endast USB-kabel och "Create ISPW" och fullföljde samtliga steg
  • Stängde av Seas0nPas
  • Startade Seas0nPass och "Boot DFU" (minns inte ordagrant vad det står..) med USB-kabel samt strömkabel.
  • Succés!

Finns flera guider på youtube också ifall min (otroligt)simpla steg-för-steg guide inte funkar.

 

Lycka till!

 

//Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brilliant! Med den beskrivningen går det inte att misslyckas!

Hatten av!

 

Ska prova imorgon, återkommer med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng inte av den då ;) Den drar extremt lite ström ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...