Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone eller HTC?


iMacstream

Rekommendera Poster

Nu när jag har läst igenom den här posten igen så inser jag Hunter att du fortfarande inte har givit något faktiskt bevis på det du påstår. Det faktum att jag även inte har kunnat finna ett test ännu på webben som faktiskt stödjer ditt påstående gör det lite förvånansvärt.

 

Ser att du påstår att du har 4 h taltid per dag och att telefonen skulle hålla 4-5 dagar vilket skulle ge 16-20 timmar i samtalstid vilket överskrider de riktlinjer som Samsung har gett rätt rejält.

 

Samtalstid Upp till 12,9 tim (GSM) / 6,5 tim (3G)

 

Jag var även tvungen att prata med några vänner som jobbar på en av Sveriges största mobilgrossister och de var lungt sagt tveksamma till ditt påstående.

 

 

Seriöst sätt så kan du naturligtvis få påstå att du faktiskt lyckas använda din telefon på detta sätt, jag bryr mig inte, men jag hoppas att du inser att när du påstår något som går bortom vad tillverkaren officiellt säger, samt vad majoriteten av de tester som finns där ute påstår så bör du nog backa upp det lite bättre än att påstå att det har att göra med inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Palla hahah Du kan inte argumentera mot för att du vet att iphone 4 har sämre batteritid punkt.

<bla bla bla bla upprepning upprepning>

 

Kan du inte börja med att _läsa_ vad jag skriver??

Jag skrev innan att min iPhone håller 2 dygn, vad var det som var svårt att förstå? 2 dygn/48h är mer än Galaxy S (som inte är tillverkade i Utopia) klarar av för det första, sedan skrev jag också att jag inte bryr mig särskilt mkt om batteritid så länge det räcker att ladda den på kvällen, vilket den klarar med slarvmarginal på ett dygn.

Sedan vet jag inte hur barnsligt/avancerat/nerdigt det är att ha displayen på auto brightness, alltid 3G/WiFi igång, köra push mot Exchange och Gmail, ringa/ta emot 15 - 20 samtal, skicka 1-5 SMS, kolla lite websidor på fikan/lunchen och en runda Angry Birds när det är stiltje på IT-avd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag har läst igenom den här posten igen så inser jag Hunter att du fortfarande inte har givit något faktiskt bevis på det du påstår. Det faktum att jag även inte har kunnat finna ett test ännu på webben som faktiskt stödjer ditt påstående gör det lite förvånansvärt.

 

Ser att du påstår att du har 4 h taltid per dag och att telefonen skulle hålla 4-5 dagar vilket skulle ge 16-20 timmar i samtalstid vilket överskrider de riktlinjer som Samsung har gett rätt rejält.

 

Samtalstid Upp till 12,9 tim (GSM) / 6,5 tim (3G)

 

Jag var även tvungen att prata med några vänner som jobbar på en av Sveriges största mobilgrossister och de var lungt sagt tveksamma till ditt påstående.

 

 

Seriöst sätt så kan du naturligtvis få påstå att du faktiskt lyckas använda din telefon på detta sätt, jag bryr mig inte, men jag hoppas att du inser att när du påstår något som går bortom vad tillverkaren officiellt säger, samt vad majoriteten av de tester som finns där ute påstår så bör du nog backa upp det lite bättre än att påstå att det har att göra med inställningar.

 

Jag har inte sagt 4 h per dag : quote (Jag kan lätt ha 4 h taltid 60-80 sms, 10 mms,Kalender, DailyBible varje dag, X antal mail, aktiv sync, lite webb vid akut behov, och då håller min tele lätt 4-5 dagar) har inte sagt att det är per dag utan totalt under en period på 4-5 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sagt 4 h per dag : quote (Jag kan lätt ha 4 h taltid 60-80 sms, 10 mms,Kalender, DailyBible varje dag, X antal mail, aktiv sync, lite webb vid akut behov, och då håller min tele lätt 4-5 dagar) har inte sagt att det är per dag utan totalt under en period på 4-5 dagar.

 

Ah, så du är en minimalanvändare. Liten annorlunda sak i så fall. Kanske möjligt, har sett ett test som menar att om man bara lämnar den på standby så håller den i 2-3 dagar. Du använder förmodligen inte WiFi eller push, ställ ner en del energikrävande inställningar så kanske man kan få ut fyra dagar. Notera dock att du är en minimalanvändare och inte normal. Jag försöker seriöst sätt komma på någon som använder sin telefon så lite som du gör.

 

En stor del av oss som använder smartphones har det som ett arbetsverktyg i tjänsten. Min går var från morgon till kväll så jag laddar varje dag men det spelar ingen roll vilket märke som jag väljer då jag oavsett måste ladda varje dag. Jag är säkert vad du kallar för en superuser men jag är relativt normal på mitt företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan vet jag inte hur barnsligt/avancerat/nerdigt det är att ha displayen på auto brightness, alltid 3G/WiFi igång, köra push mot Exchange och Gmail, ringa/ta emot 15 - 20 samtal, skicka 1-5 SMS, kolla lite websidor på fikan/lunchen och en runda Angry Birds när det är stiltje på IT-avd..

 

Det skulle jag kalla för super/företags användare och inte medelsvenssons användning använder (köra push mot Exchange och Gmai) m.m.

WiFi drar väldigt mycket ström även på Samsungen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, så du är en minimalanvändare. Liten annorlunda sak i så fall. Kanske möjligt, har sett ett test som menar att om man bara lämnar den på standby så håller den i 2-3 dagar. Du använder förmodligen inte WiFi eller push, ställ ner en del energikrävande inställningar så kanske man kan få ut fyra dagar. Notera dock att du är en minimalanvändare och inte normal. Jag försöker seriöst sätt komma på någon som använder sin telefon så lite som du gör.

 

En stor del av oss som använder smartphones har det som ett arbetsverktyg i tjänsten. Min går var från morgon till kväll så jag laddar varje dag men det spelar ingen roll vilket märke som jag väljer då jag oavsett måste ladda varje dag. Jag är säkert vad du kallar för en superuser men jag är relativt normal på mitt företag.

 

Jag skulle vilja kalla din användning för super/företags användare vilket många privatpersoner som har sin telefon i privata livet utanför jobb använder telefonen så mycket om som du beskriver, om man inte är väldig "nördig" i positiv bemärkelse. Knappast vanlig medelsvensson som använder telefonen så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja kalla din användning för super/företags användare vilket många privatpersoner som har sin telefon i privata livet utanför jobb använder telefonen så mycket om som du beskriver, om man inte är väldig "nördig" i positiv bemärkelse. Knappast vanlig medelsvensson som använder telefonen så mycket.

 

Det är så att jag nog inte känner någon som inte har en företagsmobil och det är den enda mobilen de har. Visserligen min fru men hon pratar mer i telefon än vad jag gör :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad ni ska hålla på att snacka om Samsungens batteritid, känns lite irrelevant till tråden tycker jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och hör jag DailyBible nämnas en gång till så ...totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunter_78

Du påstår ideligen att iPhone har så dålig batteritid. Men jag har väl redan i en annan tråd, eller kanske på ett annat forum, givit dig länkar till ett test mellan SGS och iP4 där man kom fram till att SGS hade 8% kvar när iP4 dog vid samtal, men att iP4 vann med ett par timmar vid video-tittande och vid surfande.

Här har du/ni testet, på kapitel 5 är batteritestet.

http://www.careace.net/2010/08/17/iphone-4-and-galaxy-s-comparison-test/

Kan du kommentera de resultaten?

 

Med tanke på hur resultaten blev där under användning, så torde det sannolikt bli ungefär lika även om man enbart testar standby-tid så som du testat, om man ställer in iP4 så som du gjort på SGS.

Jag kan ju berätta att jag kört min gamla 3Gs i över 5 dygn på en laddning, med det mesta aktiverat men med sparsam användning liknande din användning.

Hade jag då slagit av WiFi, platstjänster, hämtning av email och allt annat "onödigt" som drar ström, så hade även 3Gs garanterat klarat sig ännu länge än de dryga 5 dygn jag körde den under mitt test.

Och då iP4 har klart bättre batteritider än 3Gs så känns det inte omöjligt att nå 11 dygn med det mesta avslaget och mest låta den ligga i standby och bara sparsam användning.

T ex så tappar min iP4 ca 1-3 %, alltså 100 till 99-97% över natten, med allt aktiverat, vilket skulle teoretiskt tyda på ordentligt bra standby-tid.

Så dina påståenden att iPhone skulle vara så himla mycket sämre än SGS i batteritid finns det inte någon grund för.

 

Dr Tinnitus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunter_78

Du påstår ideligen att iPhone har så dålig batteritid. Men jag har väl redan i en annan tråd, eller kanske på ett annat forum, givit dig länkar till ett test mellan SGS och iP4 där man kom fram till att SGS hade 8% kvar när iP4 dog vid samtal, men att iP4 vann med ett par timmar vid video-tittande och vid surfande.

Här har du/ni testet, på kapitel 5 är batteritestet.

http://www.careace.net/2010/08/17/iphone-4-and-galaxy-s-comparison-test/

Kan du kommentera de resultaten?

 

Med tanke på hur resultaten blev där under användning, så torde det sannolikt bli ungefär lika även om man enbart testar standby-tid så som du testat, om man ställer in iP4 så som du gjort på SGS.

Jag kan ju berätta att jag kört min gamla 3Gs i över 5 dygn på en laddning, med det mesta aktiverat men med sparsam användning liknande din användning.

Hade jag då slagit av WiFi, platstjänster, hämtning av email och allt annat "onödigt" som drar ström, så hade även 3Gs garanterat klarat sig ännu länge än de dryga 5 dygn jag körde den under mitt test.

Och då iP4 har klart bättre batteritider än 3Gs så känns det inte omöjligt att nå 11 dygn med det mesta avslaget och mest låta den ligga i standby och bara sparsam användning.

T ex så tappar min iP4 ca 1-3 %, alltså 100 till 99-97% över natten, med allt aktiverat, vilket skulle teoretiskt tyda på ordentligt bra standby-tid.

Så dina påståenden att iPhone skulle vara så himla mycket sämre än SGS i batteritid finns det inte någon grund för.

 

Dr Tinnitus

 

Visa mig fel och gör ett test och vissa bevis, för det har jag gjort min tele håller 11.5 dag med mitt användning är ca 80-90 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen Daly Bible, 3 Min dagligen Kalender med manuell sync och 3 mail med 120 Kb bifogad bild. Så vill jag se att du får mer än 7 dagar helst 11 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa mig fel och gör ett test och vissa bevis, för det har jag gjort min tele håller 11.5 dag med mitt användning är ca 80-90 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen DailyBible, 3 Min dagligen Kalender med manuell sync och 3 mail med 120 Kb bifogad bild. Så vill jag se att du får mer än 7 dagar helst 11 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ägt både Android telefoner och en iPhone (nuvarande mobil). Allt jag kan säga är personlig åsikt. Jag hade en HTC Desire för jag älskade att göra om min telefon, styra nya layouts, byta ikoner, statusbars, överklocka min cpu osv. Men nu på senare så tröttnade jag och skaffade mig en iPhone 4 enbart för att den är simpel och gör det jag önskar.

 

Jag bryr mig inte om vilken som är bäst, men om man verkligen ska ge ett svar på vilken som är det så är alla Androids med 2.1/2.2 bättre än iPhonen. Mer funktioner, öppnare platform, flash och enligt mig mycket bättre när du kan browsa ditt utrymme via en filutforskare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa mig fel och gör ett test och vissa bevis, för det har jag gjort min tele håller 11.5 dag med mitt användning är ca 80-90 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen Daly Bible, 3 Min dagligen Kalender med manuell sync och 3 mail med 120 Kb bifogad bild. Så vill jag se att du får mer än 7 dagar helst 11 dagar.

 

 

Jag har inte min 3Gs kvar längre, men du kan ju läsa om ett av testen jag gjorde i denna länk. Jag har samma nick där och tråden är inte så lång.

 

http://www.99.se/iphone/268050-dalig-batteritid-pa-3gs.html

 

Och som jag sa tidigare så om min 3Gs klarade över 5 dygn på en laddning med den användningen jag hade då på den, så lär ju en iP4 klara bra mycket mer då det klart och tydligt är mycket bättre batteritid på den än på 3Gs. Tvivlar inte alls på att den kan landa på liknande tider som din SGS, om man stänger ner lika mycket och använder den lika lite.

 

 

Dr Tinnitus

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att Hunter mailar HTC och talar om hur telefonen ska ställas in för att få elva dagars batteritid. Du lär ju tjäna en dollar eller två!

 

Hade varit riktigt intressant att se detta IRL.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt beslut ångerst alltså..jag använder iPhone 3GS. Jag beslutade att inte skaffa iPhone 4 när den kom. Jag känner kanske är dags att byta nu i sommar / höst. Är sugen att se hur nya iPhone kommer att vara men man börjar ju bli sugen på HTC modeller. Det enda nackdelen jag kommer på är ju att jag kommer inte kunna använda alla apps jag har köpt och skaffat om jag byter till Android/ HTC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avgudar min iPhone 4, hade en 3GS men bytte för 2 veckor sedan. Sneglar inte på någon annan lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunter varför håller du på att intala dig att samsung galaxy s är BÄTTRE än iphone? Bara för att du inte hade råd med iphone behöver du inte klandra oss som har det.

 

Gå till Swedroid, där är alla lika hjärntvättade som du...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunter varför håller du på att intala dig att samsung galaxy s är BÄTTRE än iphone? Bara för att du inte hade råd med iphone behöver du inte klandra oss som har det.

 

Gå till Swedroid, där är alla lika hjärntvättade som du...

 

Om det ändå hade handlat om att ha råd. Jag har ägt både HTC Desire och iPhone 4 som nu är min nuvarande telefon och det är ingen tvekan om saken att Desire'n har mer att erbjuda sin användare än iPhonen (ej rootad vs. ej jailbreakad). Det jag gillade på min Desire var möjligheterna, det jag gillar med iPhonen är enkelheten. Om du ska jämföra skärmarna så är iPhonen BRA tack vare upplösningen, men Desire'n har bättre färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hunter varför håller du på att intala dig att samsung galaxy s är BÄTTRE än iphone? Bara för att du inte hade råd med iphone behöver du inte klandra oss som har det.

 

Gå till Swedroid, där är alla lika hjärntvättade som du...

 

Det handlar inte om att ha råd för det har jag mer än väl. Du kan läsa varför jag inte vill ha iPhone 4 pga flera skäl, se tidigare inlägg. Bara för att det står Apple på en produkt så betyder det inte att det är den bästa på marknaden. Det finns olika produkter där några av produkter är säkert bättre än Apples produkt. Sedan är det skillnad mellan den tekniska och den personliga upplevelsen oberoende av prestanda.

 

Sedan har jag haft iPhone 4 via jobb och inget jag ville ha pga vissa funktioner som jag tycker är bättre på samsung galaxy. Sedan vill inte jag intala mig utan jag har bevisat att samsung galaxy är bättre på vissa funktioner än iphone 4 som är viktiga för mig. Sedan kan du glömma iphone 4 skärm mot amoled som är bra mycket bättre ip4. Det är kanske du som inte ska intala dig själv att iphone 4 är sa mycket bättre än konkurrenterna, för så är inte verkligheten tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...