Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone eller HTC?


iMacstream

Rekommendera Poster

Spännande.. Jag installerade det precis på min Legend och det säger "Time since start: 245:40:58" vilket är rent Bull$hit.

 

Återigen grattis att du har världens förmodligen enda Galaxy som klarar mer än 48 timmar på en laddning! Ställ ut den på utställning vetja!

 

Åter till relevanta plus och minus Android vs. iOS kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Angående nästa version iPhone!

Precis som redan nämnts så är det bara Apple själva som vet hur nästa iPhone kommer att se ut. Men om man tittar på de få nyheter som läckt ut samt de olika patent som Apple sökt på sistone så är det ju självklart att det rör sig om en uppdatering av hårdvaran med bättre kamera, batteri och dyligt. Processorn lär bli en uppdaterat A4 som enligt de senaste ryktena kommer att ha dubbla kärnor med bättre grafikfunktioner. Sen så lär telefonen innenhålla ett NFC-chip (Near Field Communication). Antennen kommer med stor sannolikhet att justeras för att lösa det tjafs som uppstod med iPhone 4. Det ryktas att den lösningen kommer redan i de Verizon-iphone-4 som släpps här i dagarna. Däremot så gissar jag att skärmupplösning och den nya designen kvarstår.

 

 

Skulle inte bli förvånad över om Apple skulle göra samma fuling med iPhone 4 och lansera ersättaren iPhone 4S...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte bli förvånad över om Apple skulle göra samma fuling med iPhone 4 och lansera ersättaren iPhone 4S...

 

Den "fulingen" körde Nokia med mellan 1999 - 2009 med sina 'i' modeller.. Iofs inget större fel att få en förbättrad modell så länge det inte läggs på massa pengar för små handpåläggningar o finputs i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den "fulingen" körde Nokia med mellan 1999 - 2009 med sina 'i' modeller.. Iofs inget större fel att få en förbättrad modell så länge det inte läggs på massa pengar för små handpåläggningar o finputs i mina ögon.

 

Det var ju rätt stor skillnad på 3g och 3gs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, men nog kände i alla fall jag att det var ungefär som att köpa nästa årsmodell av en bil, identisk men vassare motor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Din siffer exercis och skärmdump är inget bevis hur länge ditt batteri håller utan hur länge du har haft din samsung ingång utan omstart. Man kan ladda mobilen utan att den siffran (121 timmar på din bild ) påverkas men så fort du startar om din SGS så nollställs klartiden.

Jag har ju en Galaxy S och du kan inte impa på mig med sådana skärmdumpar men det funkar kanske på Swedroid så försök impa på de istället. ;)

 

Well kära vänner. Som ni kan se av bilderna så har min Samsung Galaxy GT-i9000 klarar av 11 dagar, då har jag ca 9% kvar på batteriet, vilket räcker i ca 1 dygn. Det är vad jag anser är viktigt att inte behöva ladda telefonen varje dag. Mitt användande är ca 80 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen Daly Bible, 2 Min dagligen Kalender m.m.

Och innan du går på att tiden på 273h 58 min är Fel så kan jag informera att telefonen en kallstart av telefonen efter att att batteriet blivit fulladdat, då var telefonen avstängd. Sedan om du räknar ut 273/24 = 11,3 dagar. Så Batteriet på iPhone 4 och efterföljare får F*N fixa så att iPhone åtminstone klarar 5 dagar.

post-7366-058245000 1296553773_thumb.png

post-7366-006921900 1296553781_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well kära vänner. Som ni kan se av bilderna så har min Samsung Galaxy GT-i9000 klarar av 11 dagar, då har jag ca 9% kvar på batteriet, vilket räcker i ca 1 dygn. Det är vad jag anser är viktigt att inte behöva ladda telefonen varje dag. Mitt användande är ca 80 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen Daly Bible, 2 Min dagligen Kalender m.m.

Och innan du går på att tiden på 273h 58 min är Fel så kan jag informera att telefonen en kallstart av telefonen efter att att batteriet blivit fulladdat, då var telefonen avstängd. Sedan om du räknar ut 273/24 = 11,3 dagar. Så Batteriet på iPhone 4 och efterföljare får F*N fixa så att iPhone åtminstone klarar 5 dagar.

 

Wow! Nu måste jag köpa en Samsung Galaxy S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! Nu måste jag köpa en Samsung Galaxy S.

 

Bli inte förvånad när den är stendöd efter 30-40 timmar bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bli inte förvånad när den är stendöd efter 30-40 timmar bara :)

 

Inga 30-40 timmar här inte. :) Min går som tåget 11 dagar och går än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever..

:nanakudde:

 

Tyvärr gör inga andra än din det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever..

:nanakudde:

 

Tyvärr gör inga andra än din det.

 

Nä du jag känner flera stycken som håller mycket snarlik batteritid. Det handlar om att du konfigurerar din telefon rätt, men struntar man in det ja då kan Galaxyn dra mycket batteri. Orkar man bara läsa manualen och Samsungs tips på hur du ska konfigurerar sin telefon så kan alla ha samma batteritid som jag har, om inget annat så snarlik batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är lustigt, i sommras när jag köpte en samsung galaxy sgs och batteriet räckte typ om man pillade normalt på den kanske hela dagen... Det var fan de sämsta jag varit med om, min iphone 3GS hade sjukt bättre batteri, så jag sålde den efter ca 1 vecka! (samsungen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är lustigt, i sommras när jag köpte en samsung galaxy sgs och batteriet räckte typ om man pillade normalt på den kanske hela dagen... Det var fan de sämsta jag varit med om, min iphone 3GS hade sjukt bättre batteri, så jag sålde den efter ca 1 vecka! (samsungen)

 

Det handlar om att du konfigurerar din telefon rätt, men struntar man in det ja, då kan Galaxyn dra mycket batteri. Orkar man bara läsa manualen och Samsungs tips på hur du ska konfigurerar sin telefon så kan alla ha samma batteritid som jag har, om inget annat så snarlik batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte j-gt konstigt att alla som testat den, Mobile-Review och alla andra inte provat det innan de skriver ut standbytid i testet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte j-gt konstigt att alla som testat den, Mobile-Review och alla andra inte provat det innan de skriver ut standbytid i testet?

 

Knappast att de får ha en telefon i ca 14 dagar för att testa den. Oftast får de någon eller några få dagrar att testa telefonen, What's it. De olika tester är att de testar olika prestanda och inte standbytiden på telefonerna som jaghar gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=14507&highlight=Samsung+batteri

 

Quote

 

Någon som har några åsikter angående batteritiden på Galaxy S. Har själv ägt min i 3 dagar nu och hoppas att den kommer bli bättre. Dock så lekar jag väldigt mycket med den just nu.

 

Än så länge så får jag ladda den efter halva dagen och sen igen på kvällen. Har ni några tips hur man ska spara på batteritiden och kanske hur man ska göra för att köra igång batteriet på bästa sätt?

 

vad är era åsikter ang batteritiden och dylikt?

 

Swedroid haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg var "tämligen" ironiskt.

 

Roligt att Hunter_78 nu tillagt att ALLT handlar om hur du konfigurerar din telefon.

 

Det är säkerligen sant. Men det är just det som är så skönt. Android = konfigurering, moddning, roms osv.

 

iPhone = On/Off.

 

Nej om din SGS håller i 11 dagar så tycker jag du ska vara glad. Men sitt för guds skull inte och predika om att ALLA håller så länge "bara" man konfigurerar den rätt. För det är så mycket skitsnack att det nästan gör ont i ögonen att läsa det.

 

Bye bye

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det Tomtar som inte gör rätt. Du ser min håller lätt 11 dagar kanske rent av 12 om jag har tur. Klart pillar man mycket på telefonen så drar den ström en självklarhet. Hade de bara följt Samsungs rekommendationer och kört så hade majoriteten haft bra batteritid. Men de flesta tweakar och har massa konstiga inställningar med levande bakgrundsbilder, aktiv synk, wi-fi m.m. då håller ingen telefon 11 dagar.

 

Vill man inte så går det inte. Jag har lyckat plus flera med mig. Finns säkert lika många där galaxyn fungerar perfekt precis som för mig som det finns personer där galaxyn inte fungerar alls bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg var "tämligen" ironiskt.

 

Roligt att Hunter_78 nu tillagt att ALLT handlar om hur du konfigurerar din telefon.

 

Det är säkerligen sant. Men det är just det som är så skönt. Android = konfigurering, moddning, roms osv.

 

iPhone = On/Off.

 

Nej om din SGS håller i 11 dagar så tycker jag du ska vara glad. Men sitt för guds skull inte och predika om att ALLA håller så länge "bara" man konfigurerar den rätt. För det är så mycket skitsnack att det nästan gör ont i ögonen att läsa det.

 

Bye bye

 

Om du läser noggrant så säger jag : Quote sidan 2 (kan alla ha samma batteritid som jag har, om inget annat så snarlik batteritid) Jag har berättat för många hur man gör (några få klick och deaktivering så kan man lätt få 8-9 dagars batteri. Allt tips har jag fått från Samsung och deras hemsida/forum. Alla döingar att klarar av det om det vill. men majoriteten struntar i att läsa manualen och titta på tillverkarens hjälp.

Samsung Galaxy har sålts i 10 tals miljoner exemplar och några få som har inte gjort som tillverkaren har sagt gnäller om att batteriet inte håller med än halv dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ner nu.. Känns lönt att konfigurera en smartphone som en Nokia 6210 och stänga av det mesta som gör den till smartphone?! Visst jag kan stänga ner i princip allt på min iphone och köra displayen på 15% ljusstyrka osv osv men vad är poängen?

Jag kan säkert köra min bil på 0,4 l/mil också om jag pumpar extra smala däck med 8 bar nitrogen, tejpar igen alla karosskarvar + grill i fronten och viker in backspeglarna men återigen, vad är poängen? att ha en batteristandby/bensinförbrukning att skryta med?

 

"Några få som har inte gjort som tillverkaren har sagt"

Säger Samsung att man ska stänga av allt som inte är livsnödvändigt och köra displayen på 15-20% ljusstyrka då?

I så fall borde de fan skärpa sig och fixa så man kan använda produkten som den är tänkt utan att ladda 2 ggr/dag.

Skulle snarare vilja säga att det är nån % av Galaxy S-ägare som kommer i närheten av den standby du uppger på din, inte tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl ge dig! Gör du allt på din iphone eller? Det är en telefon med extra möjligheter, inte en ersättare till dator. Det är fortfarande en telefon primärt. Jag sitter inte och surfar, mailar, kör massa program, lyssnar på Mp3 i timmar för jag har inte det behov.

 

Jag behöver en bra telefon att ringa med och ha en bra kalender funktion, sms funktion, och några få andra program typ (prisjakt, DailyBible, bokus, bank, tv.nu, vem ringde, och skype - what's it.

Jag kan lätt ha 4 h taltid 60-80 sms, 10 mms,Kalender, DailyBible varje dag, X antal mail, aktiv sync, lite webb vid akut behov, och då håller min tele lätt 4-5 dagar. Det gör inte en iphone. Det anser jag är mycket användning. Använder du mer bör du fundera på en ipad eller dator istället.

 

Mitt normala användning är ca 80-90 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen Daly Bible, 3 Min dagligen Kalender m.m. och så håller min telefon 11 dagar anser jag är perfekt. En iphone håller inte ens det om den så var helt oanvänd.

 

 

Vilka viktiga funktioner skulle jag har stäng av enligt dig som skulle inskränka på mitt användande. För Webb och Kalender sync fungera utöver det redan nämnda ovan. Att jag har 20% ljusstyrka är för att jag anser att Amoled är för stark vid högre ljusstyrka.

 

Vad gör du med din Iphone om jag får fråga? så att den håller 1 dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att min iPhone håller en dag?? Inte jag i alla fall. Jag laddar den varje kväll som ren rutin, den ligger på sängbordet och väcker mig på morgonen. Glömmer jag ladda den nån kväll håller den ett dygn till, sen börjar det bli kris. Jag har glömt den hemma hos min flickvän en gång och då var den fortfarande igång efter 7 dygn, så om man inte använder den/använder den som en Nokia 3310 som du tydligen gör håller även iPhone länge.

Min poäng är nog mest att dina uppgivna standbytider är definitivt undantaget som bekräftar regeln vad gäller Galaxy S, inte tvärtom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att min iPhone håller en dag?? Inte jag i alla fall. Jag laddar den varje kväll som ren rutin, den ligger på sängbordet och väcker mig på morgonen. Glömmer jag ladda den nån kväll håller den ett dygn till, sen börjar det bli kris. Jag har glömt den hemma hos min flickvän en gång och då var den fortfarande igång efter 7 dygn, så om man inte använder den/använder den som en Nokia 3310 som du tydligen gör håller även iPhone länge.

Min poäng är nog mest att dina uppgivna standbytider är definitivt undantaget som bekräftar regeln vad gäller Galaxy S, inte tvärtom!

 

På vilket sätt är min användning undantag? ( ca 80-90 min tele, ca 30 sms, 3 min dagligen Daly Bible, 3 Min dagligen Kalender m.m. och så håller min telefon 11 dagar anser jag är perfekt.) Anser att det är rätt normal användning för en vuxen person. Dock räknar jag inte med ungdomar, nördar och super användare för de är knappast standard användare.

En iphone 4 vid min användning klara ca 4-5 dagar. vilket är dåligt då jag kan få drygt 11-12 dagar på min Galaxy.

Vilka viktiga funktioner skulle jag har stäng av enligt dig som skulle inskränka på mitt användande. För Webb och Kalender sync fungera utöver det redan nämnda i tidigare.

 

Hur använder du din iphone ? kan du specificera 1-2 dagars användning på ett ungefär!

7 dagar utan användning är dåligt när min klarar nästan 12 dagar med användning. Utan användning skulle min säkert klara ca 20 dagar men det är inte poängen med det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit samma, pallar inte diskutera med en "brick wall"

Standbytid är heligt för dig, men jag har 220-voltsuttag nära mig dygnet runt och bryr mig inte.

Jag tycker Galaxyn är plastig, smäckig och har sämre batteritid än iPhone + att den kör Android, vilket för mig känns som Linux med KDE från 2002 jmft med iOS.

Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit samma, pallar inte diskutera med en "brick wall"

Standbytid är heligt för dig, men jag har 220-voltsuttag nära mig dygnet runt och bryr mig inte.

Jag tycker Galaxyn är plastig, smäckig och har sämre batteritid än iPhone + att den kör Android, vilket för mig känns som Linux med KDE från 2002 jmft med iOS.

Case closed.

 

Palla hahah Du kan inte argumentera mot för att du vet att iphone 4 har sämre batteritid punkt. Sedan att du inte ens orkar beskriva hur du använder din iphone är dåligt. Att du sedan gnäller på att galaxy har sämre batteri när jag har bevisat dig att så inte är fallet. Detta har jag gjort med att vissa hur jag använder min telefon och anser att det är rätt normal användning för en vuxen person. Du får ha fakta klar för dig innan du argumenterar, sedan att iPhone är dyrare materialval och och snyggare design kan diskuteras. För mig är funktionen viktigare än designen. Men visst vill du jaga vägguttag hela tiden så visst!

 

Upp till bevis och beskriv hur du använder din telefon så kan jag garantera att du faller in under kategorin ungdomar, nördar och super användare för de är knappast standard användare. Du får jämföra rätt grupp.

För Jag kan lätt ha 4 h taltid 60-80 sms, 10 mms,Kalender, DailyBible varje dag, X antal mail, aktiv sync, lite webb vid akut behov, och då håller min tele lätt 4-5 dagar, vilket inte din iPhone klarar av. Iphone får kämpa mycket hårt för att ens komma upp i kappa 5 dagar med samma användning om min Galaxy klarar 11-12 dagar. Tänk på att jag har kört en Iphone 4 under samma regler och då klarar den ca 4-5 dagar vilket knappast något att hurra över för en telefon år 2011!

 

Sedan iphone får inte användas i minusgrader medan min galaxy får utan att garantin går (-20°) om jag inte mins fel. Att du sedan betalar drygt 8900 Kr för din telefon som inte gör jobbet bättre än min Galaxy för 4500 Kr är rätt skrattretande. För de flesta större tillverkarna så är apps är identiska på iPhone och Android. Att du betalar dubbelt upp så får du lite bättre materialval Grattis men mycket sämre batteri. Alla våra val är olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...