Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

LED Cinema Display 24" och MacBook ALU - Skärmselektion


mefi

Rekommendera Poster

Ja som topic.

Jag undrar alltså hur jag kan göra min externa display till den primära och enda skärmen? Jag vill slippa försätta datorn i viloläge för att få högre upplösning på externa skärmen, och nej, jag vill inte utöka skrivbordet den heller.

 

Har SoundSource för smidigt val av ljudutgång, finns inget liknande för skärmval?

 

//Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra den externa skärmen till primär så går du in i inställningar för skärmar och helt enkelt drar menyraden från den ena till den andra.

Om du kan tänka dig att ha locket öppet på bärbara så kan du helt enkelt bara sänka ljusstyrkan till 0 så blir den svart.

 

Om du vill stänga locket så måste man vad jag vet ha ett extern tangentbord för att väcka den när man stängt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra den externa skärmen till primär så går du in i inställningar för skärmar och helt enkelt drar menyraden från den ena till den andra.

Om du kan tänka dig att ha locket öppet på bärbara så kan du helt enkelt bara sänka ljusstyrkan till 0 så blir den svart.

 

Om du vill stänga locket så måste man vad jag vet ha ett extern tangentbord för att väcka den när man stängt den.

 

Jo men det här är det ständiga problemet - folk förstår inte att jag inte vill att pekaren kan försvinna förbi utanför skärmen när jag arbetar.. Därför vill jag att bara min externa skärm är igång. UTAN att behöva stänga locket först.

Precis som i första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att det inte är möjligt. Det närmsta jag kom var att lägga macbookens skärm snett nedanför det primära och på så sätt undvika det i de flesta fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att det inte är möjligt. Det närmsta jag kom var att lägga macbookens skärm snett nedanför det primära och på så sätt undvika det i de flesta fallen.

 

Tack för ett bra svar, äntligen!! Är ju helt absurt att den funktionen inte finns.. Och det verkar vara förhållandevis få som bryr sig? Jag stör mig fantastiskt mycket på det..

Jag ska testa att göra som du, och se hur det funkar. Irriterande om man har aktiva hörn ... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör såhär, funkar när jag testade

 

- Sätt macen i vila och koppla in externa skärmen

- Öppna macbooken så lite som möjligt, utan att den går ur vila

- Tryck på någon tangent på macbooken

- Dator går ur vila, emn använder bara den externa skärmen

- Nu kan du öppna macbooken helt och använda tangentbordet utan macbooken skärm aktiveras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör såhär, funkar när jag testade

 

- Sätt macen i vila och koppla in externa skärmen

- Öppna macbooken så lite som möjligt, utan att den går ur vila

- Tryck på någon tangent på macbooken

- Dator går ur vila, emn använder bara den externa skärmen

- Nu kan du öppna macbooken helt och använda tangentbordet utan macbooken skärm aktiveras

Tack, men alltså - läste du frågan ordentligt? Jag vill slippa gå in och ut ur vila för att få endast den externa skärmen att vara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde du ville slippa ha locket stängt. Hur jobbigt är det att sätta datorn i vila två sekunder?

Nej då, det är på det sätt du beskriver som jag kört på hela tiden. Problemet är att jag kanske kör musik, film, laddar ner etc etc och då störs dessa processer.. Sen att det är ett allmänt hassle är ju också en synpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...