Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple Universal Dock fjärrkontroll

KonradA

Recommended Posts

Jag äger en Apple Universal Dock, den med fjärrkontrollen i aluminium och undrar ifall man kan styra program som t ex Spotify eller Winamp med fjärrkontrollen på datorn.

Jag har inte lyckats så bra med andra program än iTunes men Remote Buddy fixar det mesta

http://www.iospirit....ts/remotebuddy/

Hur får du fjärren att fungera i iTunes. Jag har bara lyckats få den att fungera när min iPhone 4 sitter i dockan och då kan jag endast styra telefonens musik.

Jag äger en Apple Universal Dock, den med fjärrkontrollen i aluminium och undrar ifall man kan styra program som t ex Spotify eller Winamp med fjärrkontrollen på datorn.

Universal Dock kan inte kopplas till dator för att vidarebefordra fjärrkontrollen.

Antingen har du en mac med IR-mottagare eller så har du inte det.

Universal Dock kan inte kopplas till dator för att vidarebefordra fjärrkontrollen.

Vad är det Remote Buddy gör då? :/

Vad är det Remote Buddy gör då? :/

Det gör så att man kan få mer funktionalitet kopplad till fjärrkontrollen. Kunna använda den i andra program än iTunes osv.

Det gör även så du kan använda t.ex. en Wiimote via bluetooth. Allt detta står på deras sajt.

Jag använder främst min PC just nu och det är till den jag har min Apple Universal Dock kopplad. Skulle Remote Buddy kunna göra så jag kan köra andra program som iTunes och Spotify med min fjärr på PCn? Annars har jag en MacBook Pro, men om den har IR-mottagare vet jag inte, det räknade jag med att universaldockan skulle ha.

Universal dock är INTE en IR-Mottagare åt datorer. Utan BARA till i-enheter som sitter i den.(ipod/iphone)

Macbook Pro bör ha en IR-mottagare.

Lätt att kolla under säkerhet i systeminställningar. Man ska kunna stänga av/sätta på IR-mottagaren där om man har en.

Universal dock är INTE en IR-Mottagare åt datorer. Utan BARA till i-enheter som sitter i den.(ipod/iphone)

Macbook Pro bör ha en IR-mottagare.

Lätt att kolla under säkerhet i systeminställningar. Man ska kunna stänga av/sätta på IR-mottagaren där om man har en.

Jaha då tror jag att jag förstår. Men att hellstens ovan har fått iTunes att fungera innebär att han troligtvis har en IR-mottagare? Vet du om det går att köpa lösa IR-mottagare till datorer, gärna till PC? Då antar jag också att Remote Buddy kommer vara onödigt för min del så länge jag inte har en IR-mottagare. Men hur kommer det sig att IR-mottagaren på dockan inte kan skicka signaler via USB, det måste väl gå?

Jaha då tror jag att jag förstår. Men att hellstens ovan har fått iTunes att fungera innebär att han troligtvis har en IR-mottagare?

Troligtvis ja, MBP ska ha IR vad jag vet.

Vet du om det går att köpa lösa IR-mottagare till datorer, gärna till PC?

Absolut går det.

Då antar jag också att Remote Buddy kommer vara onödigt för min del så länge jag inte har en IR-mottagare.

Remote buddy gör ju också så du kan styra en mac med en Wiimote. (Spelkonsoll-dosa) Så det väljer du själv.

Men hur kommer det sig att IR-mottagaren på dockan inte kan skicka signaler via USB, det måste väl gå?

Den är inte byggd för det. Och Usb-kabeln går ju till iphonen eller ipoden i dockan.

Fantastiska svar Koplimi! Då ska jag börja spana efter en IR-mottagare till min PC så jag förhoppningsvis får användnings av min fjärr!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...