Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Usel Logitech-support

Boohlin

Recommended Posts

Hej

Jag köpte en unversialfjärrkontroll för att slippa hålla koll på diverse fjärrkontroller hemma. Jag kollade på nätet och Logitech (vars produkter jag i övrigt brukar tycka bra om) verkade ha en tillräckligt bra kontroll för mina behov. Den var dessutom relativt billig. Jag kollade även upp om den skulle funka med min MacBook och det var inga problem med vare sig Hård- eller mjukvara. Min TV och min DVD spelare skulle oxå fungera med kontrollen. Harmony 300 heter den.

Jag gick iväg och inhandlade den och packade upp kontrollen och följde instruktionerna. Man behöver Silverlight och ett program som laddas ner från logitech för att kunna installera mina apparater i fjärrkontrollen. När jag sedan har installerat alla apparater via deras webbaserade gränssnitt så ska det bara vara att synca inställningarna man har gjort med fjärrkontrollen via medföljande USB-kabel. Det är då problemen startar. Mitt i syncroniseringen avbryts denna och ett felmeddelande dyker upp som säger att det har inträffat ett serverfel och man ska logga in igen. Det har upprättats en fellogg som man kan skicka iväg. Fine! Men samma fel händer igen och igen och...igen...

Jag testar att installera om Silverlight och deras program, jag byter ut deras USB kabel och testar igen och jag testar med den andra USB porten men får samma fel.

Jag letar då upp problemet i deras forum och märker att de har känt till felet sedan den 7/8 2010 (http://forums.logitech.com/t5/MyHarmony-com/Server-Error/td-p/460147) och ingen lösning har dykt upp på forumet. Jag tycker dessutom att de visar brist på intresse att lösa problemet. Alla de förslag på lösningar som kan överföras till Mac testar jag utan framgång. Då ringer jag deras support och blir senare kontaktad av en tekninker som trots att jag sagt alla de åtgärder jag gjort uppmanar mig att ladda ner den senaste versionen av Silverlight, starta om datorn, byta ut deras kabel och byta USB port...

Jag kan inte tänka mig att de tar problemen på allvar när man så uppenbarligen inte läser igenom felrapporterna utan bara skickar iväg ett formulär, direktöversatt från engelska med åtgärder jag redan prövat. Jag mailade tillbaka till dem med mina åsikter om detta och har sedsan dess inte hört av dem. Mina slutsatser av det måste bli en av två. 1: De jobbar på problemet (mindre troligt). 2: De hoppas att jag ska lösa det på egen hand eller lämna tillbaks deras produkt.

Kan man från MacWorlds sida kanske tänka sig att göra ett reportage om bra/dålig support och om man vill ta detta som ett exempel så kan jag stå till tjänst med info...

Eller är det månne någon som har en lösning?

MVH Tommy

Ursäkta min okunnighet, vad är det du vill göra med fjärrkontrollen på din macbook? Programmera den via USB?

Tänkter närmast på att MB Unibody (macbook 6.1) i plast inte har ir-port och att du därför inte kan styra din dator med den, om det nu var tanken.

Ursäkta min okunnighet, vad är det du vill göra med fjärrkontrollen på din macbook? Programmera den via USB?

Tänkter närmast på att MB Unibody (macbook 6.1) i plast inte har ir-port och att du därför inte kan styra din dator med den, om det nu var tanken.

står ju att han har en macbook med 2,16GHz processor så det måste alltså vara en som kom innan unibodyn alltså har den IR ;) en universalfjärr är ju faktsikt perfekt att köra alla diverse mediaprogram med, om man nu får det att fungera vill säga!

lycka till i det fortsatta kämpandet med logitech, annars få du vända dig dit du köpte den och kanske överväga att lämna igen den

jag tror inte alla riktigt förstått vad kontrollen ska användas till.

Det är en vanlig universalkontroll, som man ersätter alla konroller hemma med, tv, dvd, video, satelit, ljudsystem mm.

Logitechs lösning är att man via en guide på deras server, (åtkomst via ett program i datorn) gör alla inställningar, hur man vill att kontrollen ska agera, med div. fördröjningar mm.

Man ansluter kontrollen via USB och loggar sen in på serven.

Jag har en 700 själv och måste säga att det är det bästa köp jag gjort.

Jag hade inget problem att köra setup:en.

• 1 month later...
AndreasGibson

Jag har råkat ut för exakt samma problem. När jag loggar in på myMarmony.com går det bra fram tills den stunden jag stoppar i kabeln, då krashar inställningsguiden. Jag har provat allt du sa men just anslutningen verkar vara problemet. Har man kabeln i från början startat inte ens inställningsguiden!

Har googlat massa info och trådar men hittar ingen lösning.

Hur gick det för dig?

När jag loggar in på myMarmony.com går det bra fram tills den stunden jag stoppar i kabeln, då krashar inställningsguiden.

Gör man detta i en webbläsare? Min första tanke är ju då att man testar med en annan webläsare.crossfingers.gif

• 8 months later...

Jag har precis samma problem. Jag loggar in på mitt konto men när jag ska sätta i fjärren via usb blir fönstret helt blankt.

Gör man detta i en webbläsare? Min första tanke är ju då att man testar med en annan webläsare.crossfingers.gif

Jag har precis samma problem. Jag loggar in på mitt konto men när jag ska sätta i fjärren via usb blir fönstret helt blankt.

Och vilka webbläsare har du testat då?

• 6 months later...

Hållt på en vecka nu för å få min 200 att funka, fönstret på hemsidan blir bara vit och låser sig men det är oxå ett fristående program man laddar ner, LogitechHarmonyRemoteSoftware, och det stoppar på att den inte känner av att fjärrisen är inkopplad, USB, prövat allt möjligt (stängt av brandvägg, manuellt kopplat ethernet, prövat olika versioner av allt, fått tre knappar blinka på fjärrisen, etc etc), men på deras hemsida så finns ju hundratals som bara vrålar av indignation av att pålurats något så ofungerande. Rena skämtet. :superirriterad:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...