Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera GDB


larcar

Rekommendera Poster

Som nyomvänd Macanvändare (iMac 27") blir man lite ställd ibland så här i början och nu har jag fått instruktioner att se till att ha GDB installerad inför en programinstallation.

Detta är tydligen någon form av debugger och jag hittade den för nedladdning på nätet.

Frågan är bara hur får man "igång" den, eller på annat sätt får information om att den finns och fungerar.

Jag fick tipset att skriva "GDB test" i terminalen för att se om den fanns installerad, men får då bara "unknown" som svar.

Nu behöver jag alltså lite tips och stöttning.

Vänligen

larcar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara ett speciellt program du har hittat. GDB behövs vad jag vet bara för utveckling av program, det är åtminstone ingenting som en nybörjare ska behöva bry sig om. Vad är det för program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nyomvänd Macanvändare (iMac 27") blir man lite ställd ibland så här i början och nu har jag fått instruktioner att se till att ha GDB installerad inför en programinstallation.

Detta är tydligen någon form av debugger och jag hittade den för nedladdning på nätet.

Frågan är bara hur får man "igång" den, eller på annat sätt får information om att den finns och fungerar.

Jag fick tipset att skriva "GDB test" i terminalen för att se om den fanns installerad, men får då bara "unknown" som svar.

Nu behöver jag alltså lite tips och stöttning.

Vänligen

larcar

 

Installera Developer Tools. Bör ha kommit på skiva tillsammans med din dator. Då får du en gdb installerad. Men som en tidigare respondent sa: vad är det för program som kräver gdb? Jag skulle nog påstå att om du inte redan vet hur du ska installera och använda gdb ska du inte behöva installera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett pgm för akustikmätningar.

Gjort av en kille i Holland, en fd. kollega som jag fått programmet av.

En teknokratisk kuf som kan bra Engelska, men man fattar ändå inte vad han säger.

Jag har fått ett par rader att skriva in. (Jag tror att det har med mina mätmikrofoner att göra).

larcar

Det måste vara ett speciellt program du har hittat. GDB behövs vad jag vet bara för utveckling av program, det är åtminstone ingenting som en nybörjare ska behöva bry sig om. Vad är det för program?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...