Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla PS3 till MBP:ens trådlösa nätverk


popi

Rekommendera Poster

Jag försöker att koppla min PS3:a till ett trådlöst nätverk som jag har skapat från min MBP, dvs med Internetdelning.

Jag kommer så pass långt att PS3:an hittar nätverket som jag har skapat, jag kör WEP-kryptering. Sedan fortsätter jag i guiden (jag väljer custom och inte förenklad).

Allt går fint tills den ska automatiskt söka upp IP, då misslyckas den och säger att det tog för långt tid.

 

PS3:an har system 3.50

MBP har 10.6.6

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du laddat hem PMS funkar ju väldigt bra när man vill streema film och musik och bilder

från datorn till ps3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att ställa in Airporten så att den är både G och N kompatibel! Ps3 klarar inte om du kör på bara N.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en tråd redan.

 

Tack, men det handlar inte om att jag vill streama diverse saker, jag vill kunna koppla upp PS3:an mot nätet för att kunna spela multiplayer, ladda ner uppdateringar osv.

 

Några tips angående ansluta trådlöst på den fronten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att ställa in Airporten så att den är både G och N kompatibel! Ps3 klarar inte om du kör på bara N.

 

Jag har upprättat ett ad hoc-nätverk i macen, under systeminställningar --> delning. Där aktiverar jag internetdelning via iPhone-USB till enheter som använder airport, sedan upprättar jag ett nätverk för detta (har en kompis som har lyckats med det under exakt samma premisser som jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upprättat ett ad hoc-nätverk i macen, under systeminställningar --> delning. Där aktiverar jag internetdelning via iPhone-USB till enheter som använder airport, sedan upprättar jag ett nätverk för detta (har en kompis som har lyckats med det under exakt samma premisser som jag)

 

Varför göra det så krångligt? jag ansluter min PS3 trådlöst direkt till min airport express. Så kan jag spela online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...