Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Dött" Apple BT tangentbord


imax321

Rekommendera Poster

Hej!

 

Mitt Apple BT tangentbord (det "nya" tunna, utan numpad) verkar ha "dött"... Efter det att batterierna tog slut (som jag bytte inte på ett tag) så är det helt dött när jag stoppat in nya batterier. Händer inget när jag trycker på knappen på sidan och jag kan inte hitta det på min Mini. (Ja jag har provat med olika nya batterier och jag har satt i dom på rätt håll).

 

Finns det något sätt att reset/felsöka vad problemet kan vara? Misstänker kanske att min 3-åringa son har varit klårfingrig men vet inte vad han skulle kunna ha gjort - tangentbordet ser helt o fint ut, både på utsidan och inne i batterifacket...

 

- Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst manualen?

Det vore konstigt om den gick sönder precis när du bytte batterier, troligtvis har det något med pairningen att göra. Testat att hålla in av/på knappen i tre sekunder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har likadant skrivbord men det är inte dött. Efter byte av batteri så varnar den direkt att batteriet är svagt och måste bytas, trots att det är helt nya alkaliska batterier. Har provat med tre olika tillverkare av alkaliska batterier, Duracell, Philips och Varta, och får bara upp nivån till 18%. I musen visar den 100% efter byte med samma batterier.

 

Känner också att en typ av reset skulle behöva........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nu i dag så är vist batteriet slut igen. Trots nya batterier. I dag testades ett nytt alkaliskt märke, Tero samt fulladdade Hähnel 2000mAh laddningsbara batterier. Blir galen på pop-up varningen!!!!

 

low_bat.jpg?psid=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är relevant/möjligt men jag tycker att efter jag uppgraderade till SL att batteritiden gick ner markant på tangentbordet - typ som om att det alltid stod på...

Ang pairing etc så kommer jag inte ens så långt - tangentbordet är helt dött och jag kan inte "se" det från min mini.

 

- Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Gav upp och skickade in tangentbordet till LanMaster då det var tre veckor kvar på garantin. Fick ett nytt i retur utan någon förklaring på vad felet kunde bero på, men tydligen var det fabrikationsfel av nått slag....... (ska bli intressant å se om detta nya håller några veckor längre än det gamla, så att garantitiden gått ut alltså. :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...