Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad man kan förvänta av nästa MPB

wuqu

Recommended Posts

Jag sitter o väntar på den nya macbook pro ska komma ut så man får lite mer för sina slantar. Jag är dock lite otålig och vet inte om det är värt att vänta på att de släpper den nya, det beror på vad man väntar på. Så jag tänkte höra om någon har en aning om vad man kan förvänta sig av de kommande nya MBP?

vad vågar man förvänta sig?

1. Ny design?

2. SSD?

3. Light peak?

4. Sandy bridge?

5. Högre upplösning på skärm?

6. Speedbump?

Varför ringer du inte Apple och frågar... whistling.giftarskratt.gif

Jag var inne o pratade med folk på macforum, de trodde att det antagligen bara skulle bli en speed bump och bättre upplösning på skärmen... jag ställde frågan för jag tänkte att någon kanske hade hört något :) Jag vet att ingen vet egentligen men jag tänkte som sagt höra vilka rykten som cirkulerar.

jag tror på en ssd som i MBAn (och en HHD för masslagring) och ingen dvd läsare den ersätts med en HHD eller batteri.

Jag vore grymt nöjd om de bara slopade disk, å tryckte in en SSD istället typ 80GB eller nåt. Designen skulle jag inte vilja ändra mkt på.

Samma minnen kmr det väl sitta i. Köpte en 1x4GB RAM till min macbook igår & hoppas kunna trycka i den i min nya MBP sen när den släpps.

Jag vore grymt nöjd om de bara slopade disk, å tryckte in en SSD istället typ 80GB eller nåt. Designen skulle jag inte vilja ändra mkt på.

Samma minnen kmr det väl sitta i. Köpte en 1x4GB RAM till min macbook igår & hoppas kunna trycka i den i min nya MBP sen när den släpps.

Apple skulle aldrig montera två diskar av den enkla anledningen att "svensson" inte kan hantera två diskar/partioner utan gnälla över att "startdisken" är full efter de har lagt in sin musik i iTunes. Däremot tror jag säkert att den optiska enheten åker och det hamnar mer batteri där istället. Behöver man optisk läsare så får kommer apple att sälja en extern, precis som till air om man inte han fjärrinstallera från annan dator via nätverket.

Ja det kanske bara blir en speed bump. ..

Mycket kan man önska att Apple skulle göra med MBP. Bättre upplösning på "standard" modellen, ut med Superdriven och mera batteri, kommer Light Peak eller kommer den i slutet av 2011, samma design men lite mera slimmad MBP och SSD skulle vara standard..

Apple skulle aldrig montera två diskar av den enkla anledningen att "svensson" inte kan hantera två diskar/partioner utan gnälla över att "startdisken" är full efter de har lagt in sin musik i iTunes.

De skulle kunna ha två diskar om de hade ett auto lägen där det bara ser ut som en stor disk och OSX sköter vad som ska ligga på SSDn som OS och de mest använda programmen.

De skulle kunna ha två diskar om de hade ett auto lägen där det bara ser ut som en stor disk och OSX sköter vad som ska ligga på SSDn som OS och de mest använda programmen.

Faller om inget annat på tanken med SSD är framförallt att de inte är stötkänsliga som en vanlig HDD är och därmed riskerar fel i filsystemet eller helt havererade diskar. Nej, tvivlar på att apple skulle välja att ha kvar "ett sämre alternativ". Det blir antingen HDD eller SSD inte båda...

längtar själ efter en mbp, tycker förvisso att den är bra som den är, men det skulle inte skada med en uppdatering.

Ställer ändå samma fråga. VAD KOMMER?

Ingen jävel vet förrens den dyker upp i Maj/Juni. Men det spelar ingen roll, behöver man en dator nu så köper man en. Den är toppenbra!

Faller om inget annat på tanken med SSD är framförallt att de inte är stötkänsliga som en vanlig HDD är och därmed riskerar fel i filsystemet eller helt havererade diskar.

Är det inte tvärt om? En SSD borde vara betydligt mera stötsäker än en HDD då SSD:n saknar rörliga delar som lätt kan gå sönder.

Är det inte tvärt om? En SSD borde vara betydligt mera stötsäker än en HDD då SSD:n saknar rörliga delar som lätt kan gå sönder.

2nd that.

Men vad sägs då om HHD som någon tidigare i tråden skrev?

Någon som har en HHD i dagsläget och kan informera om prestandan.

Har själv en SSD och en HDD i min 13" MBP just nu och det är en grym kombination. Men så klart skulle man ju alltid vilja ha mer batteritid. bultandehjarta.gif

Var det inte det jag skrev? Att SSD inte är stötkänsliga vilken en HDD är?

Var det inte det jag skrev? Att SSD inte är stötkänsliga vilken en HDD är?

Hehe, jag läste det dom som om du skrev motsatsen.

Läsfel händer väl alla.crossfingers.gif Speciellt på skakiga tåg som det jag befinner mig på nu.

Hehe, jag läste det dom som om du skrev motsatsen.

Läsfel händer väl alla.crossfingers.gif Speciellt på skakiga tåg som det jag befinner mig på nu.

kramis.gif Tur att du har SSD Tummeupp.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...