Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 4 - Port forwarding, är det möjligt att öppna?


vote

Rekommendera Poster

Jag försöker öppna en port i mitt modem i iPhone 4. Jag har IP-adressen, men varje gång jag ska prova i ett program eller på nätet för att se att jag har en öppen port så möts jag av "Port closed". Jag har ju inget traditionellt modem/DSL eller liknande, utan använder modemet från iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag väljer att bumpa denna tråd då jag också är intresserad av detta.. skulle behöva styra om en port till min dator som surfar på min iPhone 4:as trådlösa utdelning.

 

Finns det något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer att bumpa denna tråd då jag också är intresserad av detta.. skulle behöva styra om en port till min dator som surfar på min iPhone 4:as trådlösa utdelning.

 

Finns det något sätt?

Inte i dess originalutförande i alla fall.

Hur det står till efter jailbreak vet jag inget om.

 

Vad för port är det du ska öppna och i vilket syfte? Kanske finns det omvägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill öppna portar till uTorrent, det spelar egentligen ingen roll vilken port det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill öppna portar till uTorrent, det spelar egentligen ingen roll vilken port det är.

Som sagt, finns inget sätt att öppna portar på en iPhone i dess originalutförande.

Och oavsett vilken port du försöker öppna så kommer din torrent-trafik vara nedprioriterad över 3G-nätverket(långsam).

Brukar stå att "email- och webläsartrafik prioriteras" i de användarvillkor som man godkänner i samband med tecknande av abonnemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

Är det inte operatörerna / 3G abonnemanget som spärrar portar?

iPhonen själv gör väl knappast det när den används som modem?

 

/Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

Är det inte operatörerna / 3G abonnemanget som spärrar portar?

iPhonen själv gör väl knappast det när den används som modem?

 

/Patrik

 

Porten är inte spärrad, den är bara inte dirigerad till min dator.. iPhonen delar ut interna IP-adresser, om jag vill att en viss ports skall gå till min dator måste telefonen veta det (det är "Port forwarding", Port-vidarebefordring).

 

Ok då vet jag, det går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och oavsett vilken port du försöker öppna så kommer din torrent-trafik vara nedprioriterad över 3G-nätverket(långsam).

 

Vad är "torrent-trafik"? Data som data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är "torrent-trafik"? Data som data.

Man kan se vilken sorts data som skickas och hantera dom olika baserat på denna kunskap.

Prioritera http på port 80 t.ex. eller mail osv. och sedan begränsa annan trafik.

 

 

Läs Throttling and Encryption:Länk

Annan länk: BitTorrent protocol encryption

 

QOS - wiki SV / EN

QOS - DD-wrt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...