Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

26 tums skärm till Macbook pro 15tum?


crazyivan

Rekommendera Poster

Klarar min MBP 15tum unibody av att köra en 26tums skärm??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 13" klarar av 24" så det ska nog inte vara några problem :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart.. får jag väl använda min macbook pro som en stationär istället för en mac pro :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar min MBP 15tum unibody av att köra en 26tums skärm??

 

Det är inte storleken, det är upplösningen... Men svaret är ja, apple sålde en 30-tummare tidigare och den har alla och macbook pros sedan 2006 klarat att driva i full upplösning.

 

Din dator klarar av 2560x1600 i upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. jätte bra.

Om jag ska använda den som stationär så har jag läst att man inte ska stänga datorn.

 

Måste komma på en lösning hur man ska ha den så den inte syns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite. Tänkte köpa en 24 tums skärm, har en macbook pro 15 (late 2008 tror jag, den med expresscard) med minidisplayport.

Om man ska koppla in en skärm med DVI-I som verkar vara standard på många skärmar, vilken adapter behöver jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En MacBook klarar hur stora skärmar som helst, jag menar om du skulle hitta en 360 tummare med 800x600 i upplösning så skulle MacBook definitivt klara av en sådan skärm. :)

 

Som tidigare nämnts så kan MacBook skicka ut en signal med upplösning om max 2560x1600, men detta gäller bara när du använder den externa skärmen som tilläggsskärm till den inbyggda. Dvs, du kör med både MacBooks skärm och den externa samtidigt, så att de visar olika bilder. Det kan vara bra ibland. Den stora skärmen som arbetsskärm och MacBook skärm för menyer och paletter och allt möjligt (men man kan ha detta på den externa skärmen om man vill). Det är rätt roligt när muspekaren försvinner från MacBooks skärm för att dyka upp den externa skärmen och tvärtom. :)

 

Om man däremot inte vill använda funktionen flera externa skärmar som visar olika bilder, då får man använda sig av bildskärmsdubblering - då visar den externa skärmen precis samma bild som MacBook skärm, men då också med samma skärmupplösning som MacBook. Då kan du inte visa 2560x1600, utan då är det 1280x800 som gäller. Då får du en mindre bild och oftast en bild av sämre kvalitet på en stor skärm.

 

En MacBooks start-knapp sitter på tangentbordet uppe till höger, du kan inte starta datorn om inte skärmen är uppfälld.

 

Det finns MiniDisplay till DVI-adapters att köpa, bl a så har Apple en egen som säljs i samma butiker som säljer Apples datorer.

Den heter "Apple MiniDisplay to DVI adapter". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade bara för mig att Apples adapter inte stödde just dvi-i utan bara dvi-d, men kan va jag som hade fel för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Dvi-i betyder att det går att skicka antingen en digital dvi/hdmi/tdms-bildsignal eller en analog rgbhv-signal ("vga") över samma anslutning. Adaptrarna till mdp, mini-dvi etc. ger dock antingen eller. Är det dvi-adaptern som ansluts är det endast digital signal som fungerar. Apples adaptrar har därför dvi-d-anslutningen som omöjliggör att man av misstag ansluter av en vga-kabel eller adapter.

 

Men det finns tredjepartsadaptrar som sätter dit en dvi-i-kontakt och därmed uppstår förvirring. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det gör ingenting om man har datorn stängd hela tiden???

 

Tänkte kanske finns fläktar eller annat under tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som mitt graffekort i MBP ger sig lite... för när jag kör 1920x1200 (om de stämmer upplösningen)

så flimrar bilden lite i mitten.

 

Tjejen har tappat den 2ggr och fått sig rejäl smäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Men det gör ingenting om man har datorn stängd hela tiden???

 

Tänkte kanske finns fläktar eller annat under tangentbordet.

Den är konstruerad så att den kan köra med locket stängt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...