Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har formaterat med journalförd skiftlägeskänslig...


datar

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har på min egna dator dormaterat mina hårddiskar inkl. TimeMachinen valt att formatera med enbart jornalförd.

På brorsans har det uppstått lite problem och det verkar som om att det är skiftlägeskänsliga formateringen som orsakar detta... Vet inte varför jag lyckats formatera alla hårddiskar med skiftlägeskänsligt. Provade att formatera TM disken utan skiftlägeskänslig men nu måste den vara det.

 

Så nu gör jag en ny backup mot TimeMachine på en hårddisk som då är skiftlägeskänslig.

Om jag nu installerar om systemet utan skiftlägeskänslighet, kommer jag då kunna hämta från timemachinen?

 

Varför har jag formaterat med skiftlägeskänsligt? Tja jag vet inte.... :fundersam:

 

Tack på förhand

 

Med vänlig hälsning

Johan Linnarsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på om du i samma mapp har två filer med samma namn, där det bara skiljer mellan gemener/versaler.

 

Exempel: Om du har två filer "Dokument.txt" och "dokument.txt" så kan du inte lägga tillbaka båda på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på om du i samma mapp har två filer med samma namn, där det bara skiljer mellan gemener/versaler.

 

Exempel: Om du har två filer "Dokument.txt" och "dokument.txt" så kan du inte lägga tillbaka båda på samma ställe.

 

Jo jag har insett detta men mig veterligen ska det inte finnas några filer som han skapat på det viset. Jag har gjort en backup mot TM igen och gjort manuell backup på viktiga filer (egentligen bara mail och lite textdokument)...

 

Så jag ska formatera i extended journalförd och se hur det går! Tänkte isf. bara slänga över hemmappen!

 

Problemet är att exempelvis Steam, Civ 5 och Starcraft 2 inte fungerar på skiftlägeskänsligt formaterade hårddiskar (egna erfarenheter och googlat)...

 

Jag får återkomma hur det gick att hämta från TM backup som är skiftlägeskänslig och där måldisken inte är det... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inga problem att överföra från en TM på skiftlägeskänslig journalförd hårddisk till en vanlig jornalförd.. Så vet ni detta ni som undrar :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...