Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kör ni dubbat eller odubbat?


Pocahontas
 Share

  

86 medlemmar har röstat

  1. 1. Kör ni dubbat eller odubbat?

    • Dubbat
      41
    • Utan dubb
      29
    • Har ingen bil. Dubbar på skorna
      14


Rekommendera Poster

1 timme sedan, Axelman säger:

Det där är så tramsigt och det verkar som om du verkligen vill missförstå vad jag än skriver.

Det hela handlar om, att när du vet att du har rätt, så verkar det som att andras synpunkter, erfarenheter osv drabbar dig personligen eftersom du sitter med den enda sanningen och reagerar därefter på ett sätt som känns stötande.

Ha i åtanke att fakta alltid kan ändras eftersom fakta är  baserat på vetenskap. Men den mänskliga faktorn finns alltid, varvid fakta kan bli ändrad i vissa fall, som exempelvis ”Ytterligare tester krävs”/ ” Det visade sig att efter en längre tids användning skedde en allvarlig olycka till följd av” / ”Forskningen visade sig ha fel” / ”Testerna blev underkända i efterhand då det visade sig att” / ” osv. 

 

I detta fall när det gäller däck så spelar otroligt många faktorer in, med start från råmaterial, tillverkning, varierande underlag, kyla, värme, komfort, väder, bilmodell, däcktryck, belastnings index, hastighets index, förstärkning, fälgdimensioner, bromssträcka, förarens körstil, förarens erfarenheter etc. 

Att få till ett dubbfritt vinterdäck utifrån alla dessa faktorer, och sedan göra däcktester som bara är baserat på månader, några år leder inte till någon fakta som är en sanning. Och vad är det som säger att alka däcktester är felfria, har de tagit med alla faktorer som kan påverka? Nej. 
 

Jag förklarar här att fakta alltid kan diskuteras och ibland ifrågasättas när det gäller exempelvis däck eftersom så många olika faktorer spelar in att ta hänsyn till. 
 

Fakta som jag inte ifrågasätter är exempelvis det periodiska systemet och dess grundämnen. 
Överlag fakta som aldrig ändrats sedan upptäckten. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...