Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med PS3 Mediaserver


filboy

Rekommendera Poster

Hittade ingen bättre forumdel än denna att lägga denna tråden i. Läste just den senaste Macworld-tidningen och kom till att strömma filmer till sina spelkonsoler. Jag har PS3 och laddade ned PS3 Mediaserver. Allting fungerar, PS3 hittar Macen och filmerna, men när man sedan i PS3t ska öppna filmen står det bara "Datatypen stöds inte". Jag har läst FAQen och kollat upp detta problem, men halvknackig engelska (i alla fall när det kommer till "teknikengelska") och bristande kunskaper om konvertering, filmformat osv gör att jag inte riktigt hänger med.

 

Filmerna är i .avi. Macbook Pro är datorn jag använder.

 

What to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång det nu, men det laggar något fruktansvärt. Vår internethastighet är väl 6-8 MB/s skulle jag tro, och det borde väl räcka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trådlösa kortet i ps3an är inte bra, eller rättare sagt är avkrypteringen inte bra. Kör trådat från ps3an till routern och du ska se att det blir mycket bättre. Finns en fet tråd på min hem-bios forum här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 30Mb upp och ner och en bra och snabb router men jag har bara lyckats se en hel film utan lagg. Det märkliga är att den filmen var en rip från BD packad i .mkv. Alla filmer som är divx eller xvid och packade i avi-kontainrar laggar väldigt mycket. Det skumma är ju att man skulle kunnat tro att det skulle varit tvärt om eftersom bitraten sannolikt är högre på BD-kopian med upplösningen 720P jämfört med de andra filmernas 640x480 eller liknande. Hur som helst kan du kopiera filmen till PS3:ans HD genom PS3 Mediaserver. Det tar tid men sedan är du inte beroende av det trådlösa nätverkets prestanda. En annan sak som spelar in är datorns kraft eftersom den ska koda om filmen "on-the-fly" vilket kräver mycket av processorn. Jag tror att de anger systemkrav i FAQ. Lycka till, själv har jag gett upp och kopplar min MBP direkt till tv:n istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...