Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärrhjälp från Mac till PC?


Silverfox

Rekommendera Poster

Funkar det med fjärrhjälp från Mac till PC? Kan jag från min Mac skicka en förfrågan om att få tillgång till hennes PC eller måste hon skicka den till mig? Jag är rädd att hon inte klarar av att få allt att funka för att jag ska kunna styra hennes dator från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med programvara för VNC är det inga problem. Om det fungerar med de inbyggda i OS X och Windows eller man måste installera separata klienter vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remote Desktop är en programvara från Microsoft som gör det möjligt att fjärrstyra en PC från din mac. Dock kräver det att PC'n har vissa inställningar gjorda i kontrollpanelen för att ge tillgång till fjärrstyrning (vilket för övrigt även är fallet med VNC).

Läs mer om hur man gör på Microsofts supportsida för remote desktop

 

Programmet kan du hämta här: http://www.microsoft.com/mac/remote-desktop-client

 

En enkel variant med att ge tillåtelse till styrning som finns via Messenger för PC finns nog inte från Macen såvitt jag vet. Däremot kan man använda sig av t ex Skype för att dela bildskärm med varandra vilket gör att du kan se vad hon gör på SIN skärm utan några speciella inställningar. Du kan däremot inte påverka datorn hos henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Jag testade Teamviewer och det var superlätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...