Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta ikon på extern hdd?


sphh

Rekommendera Poster

Hej, har nyligen köpt en extern hårddisk, "WD my passport", och kopplat upp den mot macbooken. Allt fungerar som det ska och jag formaterade om hårddisken till två partitioner; partition 1 har filsystemet mac os extended, partition 2 har filsystemet FAT. Har endast den andra partitionen ifall att jag någon gång skulle behöva lägga över filer till en windows dator.

 

Allt fungerar som det ska men när jag vill byta ikon på hårddiskarna så blir det lite strul. Som standard är det en ful ikon på en hårddisk med en rund mätare vars pil pekar på maxnivå, vad det nu ska immebära. Jag har laddat ner ett paket med "my passport" ikoner från apple's hemsida som innehåller olika färger och när jag ger den ena hårddisken en ikon så är det inga bekymmer, men när jag ska tilldela den andra hårdisken en ikon så vägrar den acceptera den nya ikonen och automatiskt väljer en egen, den "blåa". Jag försöker ge båda hårddiskarna (partitionerna) den svarta ikonen men det är helt omöjligt. Efter ett tag orkade jag inte hålla på med det mer och lät den andra partitionen ha den blå ikonen men nu är jag ändå nyfiken på vad som kan vara fel. Någon med liknande erfarenhet? Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...