Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag bort "Alerts" från menyraden?


filboy

Rekommendera Poster

Måste ha råkat installera något myskoprogram, "Alerts". Det ligger uppe i menyn där dropboxoch airport och allt det ligger. Vad heter den raden förresten?

 

När man klickar på det och väljer About så står det "Alerts are instant announcements that appear right on your Desktop. You can receive these alerts because you installed a website's community toolbar. the website will occasionally send out important news alerts which appear on your screen near the system tray for a few seconds and help you keep in touch with the community"

 

Definitivt ingenting jag är intresserad av att ha på min dator, men det ligger inte i programmappen så jag förstår inte hur jag ska kunna avinstallera det? Jag avinstallerade tidigare något "Toolbars", men trots det är det här programmet kvar.

 

Vad gör jag?

 

Edit: Det verkar bara vara aktivt så länge som safari är igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte till vad det är för något specifikt (och använder inte Safari), men normalt sett kan man klicka på och dra ut (kasta) något från menyraden genom att samtidigt hålla inne cmd-knappen (kringlan). Funkar det? Det raderar dock inget, utan tar bara bort det från menyraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en daemon som Microsoft har installerat, tror jag. Ligger i Microsoft Office / Office / Alerts daemon.

Testa med att dra ut den till Skrivbordet - starta om datorn och förpassa den till papperskorgen om den inte dyker upp efter en omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ner ctrl och cmd, klicka på ikonen och dra ut den så försvinner den.

 

Sedan så finns det programvara för den någonstans som du har installerat som du sen kan avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ner ctrl och cmd, klicka på ikonen och dra ut den så försvinner den.

 

Det fungerar inte med Alerts. i Alerts finns det en meny för inställningar. Det enklaste är att bocka ur Show icon in system tray - någonting så försvinner Alerts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte till vad det är för något specifikt (och använder inte Safari), men normalt sett kan man klicka på och dra ut (kasta) något från menyraden genom att samtidigt hålla inne cmd-knappen (kringlan). Funkar det? Det raderar dock inget, utan tar bara bort det från menyraden.

Tack. Ibland behövs det lite påminnelse om basicgrejer. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...