Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudkortet lägger av


lillePer

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en Macbook Pro från i somras med kan det vara Intel HD ljudkort?

 

När jag snabbspolar i VLC så knäpper det till väldigt högt i alla högtalare och sen lägger ljudet av helt för alla program och det krävs en omstart av datorn för att få tillbaka det. Inget som helst felmeddelande.

 

När jag stänger av och sätter på VLC eller Itunes eller något annat ljuduppspelande program efter att ljudkortet har lagt av knäpper det till en gång även i de programmen för varje på eller avslut av programmet och inget annat ljud.

 

Låter som om högtalarna tar väldigt mycket stryk av det här....

 

Någon som vet vad det beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du externa eller inbyggda högtalare? Kan vara glapp/mjukvarufel (OS X känner inte igen de ordentligt) om de är externa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har en Macbook Pro ...

Hej och välkommen till forumet! Jag flyttar tråden till rätt avdelning. /moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har en Macbook Pro från i somras med kan det vara Intel HD ljudkort?

 

När jag snabbspolar i VLC så knäpper det till väldigt högt i alla högtalare och sen lägger ljudet av helt för alla program och det krävs en omstart av datorn för att få tillbaka det. Inget som helst felmeddelande.

 

När jag stänger av och sätter på VLC eller Itunes eller något annat ljuduppspelande program efter att ljudkortet har lagt av knäpper det till en gång även i de programmen för varje på eller avslut av programmet och inget annat ljud.

 

Låter som om högtalarna tar väldigt mycket stryk av det här....

 

Någon som vet vad det beror på?

 

Det är interna...

 

Hittade denna tråd men det fanns ingen lösning eller svar där. Verkar ju dock inte vara ensam...

 

VLC froum

 

 

Tack Justitia läste flera ggr och ändå blev det fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...