Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parallells tror att det inte finns något operativsystem!


cuben

Rekommendera Poster

Igår fungerade parallells med Xp ok. Idag när jag vill starta får jag bara upp ruta som frågar efter CD med operativ. Som om den gamla installationen inte finns! Hur fixar jag detta? Var ligger Parallels diskimage? Kan man öppna den därifrån? Har bokföring som jag behöver komma åt!

Ruta.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår fungerade parallells med Xp ok. Idag när jag vill starta får jag bara upp ruta som frågar efter CD med operativ. Som om den gamla installationen inte finns! Hur fixar jag detta? Var ligger Parallels diskimage? Kan man öppna den därifrån? Har bokföring som jag behöver komma åt!

Om du startar Parallells så finns det väl en meny? Kan du där välja att öppna den virtuella disk du skapat tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man kom direkt till rutan och Menyn Virtual Machine List var nedsläkt... Löste sig dock så här:

Startade datorn från back-up för 5 dagar sedan (SuperDuber!) och då startade parallells snällt. Stängde av den virituella datorn och kopierade den "gamla" hårddisken till platsen för den på ordinarie interna hårddisk ( Användare/Bibliotek/Parallels/winxp.pvm ) Startade sedan från datorns hårddisk men det gick fortfarande inte att komma förbi starten enligt inlägg 1. Dubbeklickade då på winxp.pvm och en ruta kommer upp typ "registrerar XP" och så startar parallels snällt igen. PUHH! Kanske hade det gått att göra det direkt men den diskpartiotionen var mer än 1 GB större än den som jag kopierade och det finns inget som jag lagt på windoowspartionen i tillnärmelsevis den storleken. Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...