Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att öppna vissa hemsidor i Safari


Johanna Rynman

Rekommendera Poster

Johanna Rynman

Hej,

 

har just surfat in via mitt livs första Mac och upptäcker att vissa hemsidor inte går att öppna fullt ut. Tex www.tankafetast.com . För att kunna se texten vad behöver jag göra, är det en säkerhetsinställning eller gäller det något annat?

 

Tacksam för hjälp skrattaat.gif

/johanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny eller begagnad Mac? Om du inte vet så gå in under Äpplet i Findermenyn och klickar på Om den här datorn så står det vilket OS X du har. SEn kan du ta Mer info och kopiera texten under Maskinvaruöversikt. När du kör Mac kan du upptäcka att det finns sidor som inte laddar som de ska. De är oftast gjorda med Microsoftverktyg som har fulkod och som inte följer den internationella internetstandarden. Safari är den webbläsare som uppfyller dessa kritereier bäst, men har då vissa problem ibland att läsa MS-fulkodssidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

När jag provade i mitt gamla system med Safari 4.1.3, fick jag inte fram listan över DVD-filmer, men den kom fram i Camino. Safari klarar inte allting, så därför använder jag en webbläsare till, och jag har fastnat för Camino som du hittar här:

http://caminobrowser.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johanna Rynman

Tack för era svar. Har en helt ny MAC och jag är inget proffs på macar men jag funderade på att installlera en webläsare till och det verkar vara ett bra tips! citation.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironiskt med fulkodad hemsida på en site för fultankade program.....

 

Som sagt, den är säkert kodad för att fungera (bäst) med internet explorer och inte enligt wc3-standarden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mej funkar tankafetast.com i Safari 5.0.3. Inga konstigheter alls.

 

Samma för mig, kan inte minnas att jag hittat någon sidan som inte funkar men Mac och Safari...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johanna Rynman

Har ännu inte luskat ut vilken version på Safari jag har, men uppenbarligen måste de vara en äldre, trots att datorn anlände idag eftersom den inte klarar ut att hämta hem all information. Söker efter en senare version på nätet rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte gå ut på nätet.

 

Klicka på äpplet i menyraden och välj programuppdatering så hittar datorn dom uppdateringar som finns.

 

 

Om du vill kolla vilken version av safari du har så öppnar du safari, klickar på safari i menylisten och väljer "Om Safari"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johanna Rynman

Efter uppdatering av programvaran. funkar nu Safari galetglad.gif. Tack för alla hjälpsamma svar.

 

/johanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...