Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapa disk från Time Capsule?


Gnulia

Rekommendera Poster

Min iMac har uppfört sig konstigt på sistone och till slut körde jag Onyx som sa att disken var trasig och behövde formateras om. Jag startade på Snow Leopard DVDn och körde Skivverktyget. Den sa också att HD var trasig, så jag raderade/formaterade om och gav den samma namn. Efter det körde jag återskapa från min Time Capsule, det tog lång tid, men till slut fick jag meddelandet att allt var klart och att en omstart krävdes. Sedan kom Äpplet upp på skärmen och indikatorn började att snurra ... men inget mer. Jag har provat med säker start men samma sak. Nu kollade jag disken igen med Skivverktyget och fick fel på skivbehörigheten, körde reparera men den säger Varning - SUID-fil "System/....." har ändrats och kommer inte att repareras.

Finns det någon som vet vad jag ska göra nu? Jag behöver akut hjälp och vore evigt tacksam till den som kan hjälpa mig!

oroligoledsen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet med skivbehörigheter kan du bortse ifrån, det "felet" har vi alla.

 

Kan vara så att du behöver byta hårddisk

Skrev du över hårddisken med nollor när du raderade den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att du borde ha installerat Mac OS X från dina Systemskivor, sedan återfört resten med Flyttassistenten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla alla för svar :-)

Men varför behöver den en ny hårddisk, skivverktyget säger ju att disken verkar felfri när jag kör den efter det att jag raderat?

Jag förstår inte vad du menar med "skriva över med nollor", jag valde radera och extended os (journalförd) med skivverktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...