Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Heroes of Newerth


Sune

Rekommendera Poster

Det är såhär att jag alltid har kört en PC för att spela spel på innan då den har varit rätt så överlägsen enligt mig på just spelbiten. Nu har jag gått och köpt mig en 27" i7 iMac med 16gb ram. Jag kör ett så simpelt spel som Heroes of Newerth och det laggar rätt så bra ändå.. Jag undrar om nån har erfarit samma problem? Jag har testat att sänka upplösningen och mekat lite med grafikinställningarna, det har väl blivit lite bättre men fortfarande flyter det inte i närheten av så bra det gjorde på min gamla PC som är ungefär hälften så bra som min nya iMac.

 

Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? hjälp isåfall!! tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du inte köpt allt det minnet för att spela spel. Är ju grafikkortet som är A och O på en speldator, allt annat är sekundärt....

 

Kör du spelet i OS X eller via boot camp och Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör direkt i OS X.. Skulle det fungera bättre om jag partionerade om datorn till en windows-sida också?

 

 

Grafikkort - ATI Radeon HD 5750 1024mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du inte köpt allt det minnet för att spela spel. Är ju grafikkortet som är A och O på en speldator, allt annat är sekundärt....

 

Kör du spelet i OS X eller via boot camp och Windows?

 

Köpte 16gb för jag fick det till väldigt bra pris, kunde lika bra passa på.. sen trodde jag väl att det skulle ha någon betydelse i spelavseende också.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...