Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa media center?


O.Soderberg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en macbook air, en airport extreme, express samt en iphone.

 

Till extremen har jag hårddiskar kopplade där alla filmer/serier ligger. Dessa skulle jag vilja kunna strema direkt till tv'n samt köra plex/ spotify på den.

Hur gör jag detta enklast? Är en jailbreakad apple TV svaret jag söker?

 

För tillfället så stremar jag från extremen till datorn och från datorn går en hdmi kabel till tv'n, kör plex. Skulle som ni förstår vilja köra detta trådlöst och helst med så lite inblandning av datorn som möjligt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just idag går de enda sättet att köra HDD -> Airport Extreme -> MacBook (mediaserver PLEX) -> Airport Extreme -> Apple TV 2

 

Kör på detta sätt själv, smidigt men ogillar att man måste ha datorn på. Tycker de borde finnas nått sätt att ATV:n kan söka i nätverket efter lämpliga filer själv för kunna streama.

 

Pratas mycket om Appar som ska komma men inte kommit nått än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite.

Jag kör med Plex själv vilket jag är nöjd med.

Vill dock komma åt mina filmer och musik med iPaden

och mina andra enheter då jag ej är hemma.

Hur bär jag mig åt? Jag tycker att jag gjort efter konstens alla regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite.

Jag kör med Plex själv vilket jag är nöjd med.

Vill dock komma åt mina filmer och musik med iPaden

och mina andra enheter då jag ej är hemma.

Hur bär jag mig åt? Jag tycker att jag gjort efter konstens alla regler.

 

Hej.

 

Kanske missuppfattar din fråga men om du laddar hem Plex app till din iPad/iPhone så kommer du åt alla dina filmer osv via 3G/WiFi.

 

 

//Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just idag går de enda sättet att köra HDD -> Airport Extreme -> MacBook (mediaserver PLEX) -> Airport Extreme -> Apple TV 2

 

Kör på detta sätt själv, smidigt men ogillar att man måste ha datorn på. Tycker de borde finnas nått sätt att ATV:n kan söka i nätverket efter lämpliga filer själv för kunna streama.

 

Pratas mycket om Appar som ska komma men inte kommit nått än.

 

 

 

Ok, ja skulle varit perfekt om man slapp datorn.

Har funderat på att köpa en mac mini också men att lägga ut 7-8 k på en datorn som bara ska spela lite film ibland känns ovärt. Finns det produkter liknande apple tv som klarar av detta eller ska man vänta och se ifall det kommer några appar?

 

Hur fungerar det för dig att köra allt trådlöst, inga hack i filmerna eller liknande?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Hej.<br /><br />Kanske missuppfattar din fråga men om du laddar hem Plex app till din iPad/iPhone så kommer du åt alla dina filmer osv via 3G/WiFi. <br /><br /><br />//Martin<br />
<br /><br /><br />

 

Det har jag gjort men får det ej att funka då jag inte är hemma och kör på samma nätverk som Plaxservern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ja skulle varit perfekt om man slapp datorn.

Har funderat på att köpa en mac mini också men att lägga ut 7-8 k på en datorn som bara ska spela lite film ibland känns ovärt. Finns det produkter liknande apple tv som klarar av detta eller ska man vänta och se ifall det kommer några appar?

 

Hur fungerar det för dig att köra allt trådlöst, inga hack i filmerna eller liknande?

 

Mvh

 

Absolut inga som helst hack. har kört 1080p filmer på den också, iof är det ju säkert nerskalat till 720p men det är tillräckligt bra för mig. Jag var inne på samma grej som dig att ha en MacMini som HTPC men denna lilla smidiga grej är över all förväntan.

 

Förfesten igår gjordes ju istället för folk springer till datorn för byta musik satt i soffan med datorn istället.

 

Men som du säger utan dator vore det bästa! kommer nog nån slags avläsning från nätverksHD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...