Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Personal Hotspot" på iPhone 4? Frågor...


vote

Rekommendera Poster

/.../ Och när fan kommer iOS 4.3? Tar sån tid.
Ett rykte säger att den kommer kl 19 svensk tid på söndag. (Märkligt att de skulle släppa den en söndag ... Kanske?)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Några frågor med detta:

 

- Kommer Personal Hotspot över WiFi innebära att man kan ladda ner apps från App Store i sin iPhone, som är större än 20 Mb? Som ni säkert känner till måste man koppla in telefonen med USB-sladd till datorn för att ladda hem apps som överskrider 20 MB.

 

- Kommer internetdelning från iPhone till Macbook över WiFi innebära snabbare internet än över Bluetooth? Jag får sällan hastigheter över 1 Mbit/s när jag internetdelar över Bluetooth, när jag kollar TpTest på datorn.

 

Bluetooth är inte direkt den absolut snabbaste standarden man kan använda för point to point överföringar. Den praktiska högsta hastigheten man kan komma upp i med Bluetooth 2.1+EDR är runt 2.1 Mbit/s (teoretisk max prestanda ligger på 3 Mbit/s). Skall man köra internet delning med någon form av prestanda så ska man köra det med USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett rykte säger att den kommer kl 19 svensk tid på söndag. (Märkligt att de skulle släppa den en söndag ... Kanske?)

 

Var har du läst detta?

 

Bluetooth är inte direkt den absolut snabbaste standarden man kan använda för point to point överföringar. Den praktiska högsta hastigheten man kan komma upp i med Bluetooth 2.1+EDR är runt 2.1 Mbit/s (teoretisk max prestanda ligger på 3 Mbit/s). Skall man köra internet delning med någon form av prestanda så ska man köra det med USB.

 

 

Men internetdelning över WiFi (personal hotspot) borde väl också kunna prestera väldigt bra, i klass med USB? WiFi har väl ett högt "hastighetstak", rent teoretiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men internetdelning över WiFi (personal hotspot) borde väl också kunna prestera väldigt bra, i klass med USB? WiFi har väl ett högt "hastighetstak", rent teoretiskt?

 

Hur många gånger behöver du svar på detta?

 

USB 2.0 ger 480Mbit/s

WiFi (802.11g) ger i bästa fall ca 25Mbit/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...