Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Powermac G5 Dual 2.5ghz, bra eller dåligt?


crazyivan

Rekommendera Poster

För att inte nämna att 10.7 Lion kommer till (eller efter) sommaren...

 

Var ska vi sätta gränsen för vad som är vettigt att vänta på.....? :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men om man köper en dator nu så är det väl lika bra att se till att den kan köra det OS som lanserar om inte allt för många månader...

 

Jag tänker att gränsen går mellan den gamla PPC-arkitekturen som inte kan köra nyare än Leopard. Jag ser ingen anledning att vänta in 10.7 som eventuellt kommer sen. Det duger förmodligen alldeles utmärkt med SnowLeopard i höst också. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Jag märker ingen skillnad på Leopard och Snow Leopard på min iMac - förutom att drivisarna är färre på SL, och att stödet för kringutrustning är sämre trots att vi är uppe på 10.6.6 idag. Likt förbaskat kör jag nästan uteslutande Snow Leopard. Varför? Inte för att det är bättre eller funkar bättre i alla fall... Finns det ett nyare system vill man uppgradera till det, det är så de flesta av oss funkar.

 

Jag köper inte ett nytt system utan tuffar på med det som datorn levererades med. Leopard är jag starkt misstänksam mot för det var det mest krånglande OS-et som Apple någonsin levererat.

...

Dotterns iBook fick iofs Tiger för att kunna köra en vettig webbläsare, men den skivan köpte jag begagnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Inte mitt behov av dator men det blev så tyst i rummet att jag började störa mig på mina egna andetag. :wub:

 

Jaha, då börjar man ju fundera på vilka slags sidor du surfar på... :):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från 10.5.2 har jag haft nada problem med 10.5 - medan jag fortfarande har problem med 10.6.6, så där håller jag inte med,

 

Du kan ju leta upp den officiella 10.5-tråden i forumet............. den är inte att leka med. :sick::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pillade lite med en iMac 27" idag och j*vla vilken skärm..

 

Men som sagt så kostar det... Men får se om man kommer överrens med frugan om vad vi ska ha. Hon vill helt ha en macbook pro 13"

 

Jag kollar på det billiga nu men kommer tillslut beställa en Mac pro ny i alla fall. typiskt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag hänger på denna tråd.

 

Jag har också gått i tankar på att fynda en PowerMac G5. Inte som huvuddator utan mest som en leksak, kanske sätta upp den som en server någon gång i framtiden.

 

Jag har inte så mycket erfarenhet av pro-macar, hur mycket skulle man kunna skrämma upp en 2x2,5 ghz om man slänger lagom med ram och en SSD hd? Kan en såpass gammal dator dra nytta av en SSD hd över huvud taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...