Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker trådlöst tangentbord med inbyggd mus


Lumik

Rekommendera Poster

Halloj

 

Tänkte skaffa ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus jag kan ha och slösurfa med i soffan! Det skall vara kompatibelt med Macbook Pro.

 

Har ni några tips/ideer på detta? Priset är såklart av intresse, pristaket ligger runt 1000kr. Tacksam för svar.

 

Mvh

 

Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett logitech dinovo till salu om det är av intresse? funkar iaf klockrent till min imac!

 

Jasså?? den funkar till macbook pro oxå?

 

Hur gammal är den? Garanti? vart finns den att hämta eventuellt? Pris? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag söker också ett sådant. Men den där "logitech dinovo, mac edition" som jag har sett har ju inte någon inbyggd trackpad eller liknande.

 

Jag vill ha ett trådlöst tangentbord med trackpad eller annat sätt att använda mus, inbyggt i samma enhet. Som jag kan styra min Macbook pro med. Jag vill kunna koppla maccen till TV och även kunna använda den när den är nedfälld.

Jag har iPhone och har prövat logitechs app "touchmouse" och det funkar bra. Förutom att jag inte kan fälla ihop maccen och fortfarande använda den via TVn.

 

Någon som har ett tips? Förstår inte varför Apple inte redan har ett alternativ till detta.

 

Tacksam för svar!

 

//Jakob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade denna efter lite research. Beställde den, får väl se om den duger :) Hade hellre vilja haft en med bluetooth men hitta inget man kunde beställa från Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej hallå dagboken!

Tangentbordet var ok. Det verkar vara rätt gammalt då special knapparna (de där uppe på f1, f2, f3 osv) inte har samma layout som mac har numera (jag har macbook pro nya modell 2011). T.ex när man trycker på tangentbordets (alltså keysonicbordets) volymreglage så ändras bildskärms ljusstyrkan. Om någon har tips på hur jag ändrar det själv så skulle det uppskattas!

Och jag var tvungen att installera ett program som heter InsomniaX för att kunna fälla ihop skärmen och fortfarande använda datorn via TVn. Det behöver jag inte när jag använder datorn med extern "PC" skärm. Då jag också använder trådat tangentbord och mus till. Då är det bara att klicka på musen så startar datorn igen, utan krångel.

Läste dock att det finns risk att datorn överhettas mycket snabbare då den ventileras mellan knapparna på det inbyggda tangentbordet. Tänkte lösa det med en extern notebook kylning, typ något sånt här. Och hoppas på att datorn inte smälter B)

 

Tack o hej, leverpastej :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teonanacatl

Ett macigare alternativ är att skaffa ett Apple Wireless keyboard och en Magic Trackpad som man sätter ihop mha av en MagicWand från Twelve South.

 

Här i Sverige tror jag att det bara är mStore som säljer den. Fanns bara där när jag köpte min. Funkar klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju va det bästa alternativet!! Kände inte till magicwand. Ett dyrt alternativ dock. Kanske kan va värt i längden. För keysonicbordet känns aningen plastigt och trackpaden den har är inte den bästa jag prövat.

 

Har du prövat att använda Apples trådlösa bord med magic trackpad med extern skärm? Om det bara är att klicka för att använda datorn nerfälld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...