Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över bilder från dator till iPhone


Moborn

Rekommendera Poster

Jag behöver ett litet råd om hur man på enklaste sätt för över en bild man har i sin dator till iPhonen via USB. Gamla vanliga "drag och släpp" verkar

inte fungera. Tacksam för ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes när du klickar på din iPhone finns en meny som heter Bilder. Där kan du ställa in vilken mapp med bilder som ska synkas över till din iPhone. Välj mapp och lägg alla bilder du vill synka över i den mappen och nästa gång du synkroniserar din iPhone så åker bilderna över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes när du klickar på din iPhone finns en meny som heter Bilder. Där kan du ställa in vilken mapp med bilder som ska synkas över till din iPhone. Välj mapp och lägg alla bilder du vill synka över i den mappen och nästa gång du synkroniserar din iPhone så åker bilderna över.

 

:D

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är smidigt att i iphoto skapa ett album med bilderna som man vill ha på iphonen, sen när man är i itunes klickar man på bilder och markerar albumet man nyss skapat och sedan är det bara att synca. Fungerar hur smidigt som helst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lånar tråden för att ställa samma fråga fast åt andra hållet.. hur får jag mina bilder / kort i iPhonen --> datorn? Måste jag (man) verkligen använda iPhoto för det? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla program som känner av en kamera fungerar. T.ex. bildinsamlaren i OSX fungerar klockrent. Då kan du markera specifikt vilka bilder/filmer du vill ha och dra dessa till en mapp. Busenkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla program som känner av en kamera fungerar. T.ex. bildinsamlaren i OSX fungerar klockrent. Då kan du markera specifikt vilka bilder/filmer du vill ha och dra dessa till en mapp. Busenkelt.

Tack. :) Jag la mig o läste nya MW-tidningen efter jag postade inlägget igår kväll o läste samma svar där. Ska testa sen idag när jag kommer hem. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

I iTunes när du klickar på din iPhone finns en meny som heter Bilder. Där kan du ställa in vilken mapp med bilder som ska synkas över till din iPhone. Välj mapp och lägg alla bilder du vill synka över i den mappen och nästa gång du synkroniserar din iPhone så åker bilderna över.

Står det iPhone bredvid iTunes Store? för om det är den så när jag klickar så händer det inget, vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunshine 23

Står det iPhone bredvid iTunes Store? för om det är den så när jag klickar så händer det inget, vad ska jag göra?

Tryck på "din iPhone" bredvid iTunes Store . Men INTE på pilen upp, utan själva namnet. Jag tryckte också på pilen innan :) . Välj då "synkronisera bilder från ..." Hoppas det funkar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Använder samma tråd för en liknande fråga, men detta gäller iOS 7 och Airdrop. Någon som fått detta att funka? Ser inte telefonen i datorn eller tvärtom. Måste man ha en AppleTv eller en airport extreme för detta? Eller är det bara tjänsten som inte riktigt funkar i iOS 7 än? (Mountain Lion på iMac 2011)


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AirDrop fungerar bara med iPhone 5 vad jag har hört.. Vilken iPhone modell har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

AirDrop fungerar bara med iPhone 5 vad jag har hört.. Vilken iPhone modell har du?

Är en iPhone 5 jag har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är du uppkopplad på samma nätverk med både datorn och mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Ok, är du uppkopplad på samma nätverk med både datorn och mobilen?

Haha ja givetvis :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

I iTunes när du klickar på din iPhone finns en meny som heter Bilder. Där kan du ställa in vilken mapp med bilder som ska synkas över till din iPhone. Välj mapp och lägg alla bilder du vill synka över i den mappen och nästa gång du synkroniserar din iPhone så åker bilderna över.

jag hittar inte bilder på itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Johan_angeflo

när ni ändå snackar om bilder, iphoto och iCloud, har en annan fundering om just detta...

de är så att jag köpte ju min iPhone 6 bara för ett tag sedan, jätte nöjd med telefon men blev service tyvärr pga nått fel med kameran, fick då en ny men jaja. i vilket fall. Har lite funderingar om själva fotoappen i den, de kom upp en flik om man ville prova den nya varianten som dock fortfarande var en beta version som de stod, och tänkte ajja de kan ju va kul. och märkte kort därefter att de går inte synka över mina album som ligger iPhoto på min iMac, de står i iTunes att ”iPhone har åtkomst till bilder på iCloud. bilder kan hämtas till din enhet via Wifi eller ett mobilnätverk” när an klickar på "bilder" fliken i iTunes. Så de står inget om vilka album i iPhoto jag vill synka. Men då på min mobil så står de synkroniserar under dom album som ligger där nu vilket är från ”alla bilder, Senast raderade” och under delat fliken under en annan delad bildström står de också synkroniserar. Gjorde ett test och lät den ligga så i 7-8 tim under en natt men inga bilder dök upp. så Hur gör jag för att få mina bilder i mina iPhoto album att hamna på min iPhone genom att synka över dom? är de någon inställning jag missat eller måste man göra ”nytt delat album” i iCloud bilddelning för att få dom på min mobil, och om de är så… så kommer jag inte åt dom i ev kommentarer på FB, då visas bara bilder som ligger direkt på min iPhone och inte i ”molnet” hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...