Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreakad 3GS käkar batteri


Zpider

Rekommendera Poster

Hej

 

Har en 3GS som är jailbreakad och kör Ultrasn0w för att unlocka den. Problemet är att den käkar batteri så den bara håller en par timmar. Den var låst till Telia från start, men efter unlock kör jag Tele2 på den. Med Teliakortet i kunde den lätt klara 3 dygn, nu max en par timmar. I Cydia finns det ju en massa saker default installerade, vilka av dessa behövs och kan någon av dessa dra batteri? Kör senaste Ultrasn0w för unlock iom att den har senaste baseband. Nån som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Du har bockat för aktivering när du jailbreakade telefonen.

Då apple har ändrat i sin aktiveringsprocess så söker telefonen hela tiden efter aktivering och slukar batteri på detta vis.

Det bästa för dig är att installera om och inte bocka för aktivering utan aktivera telefonen med telenor kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer inte, den aktiverades med ett Telia kort innan jailbreak, och kör jag med Teliakortet håller batteriet bättre, men byter jag till Tele2 som är det jag vill köra, så käkar den batteri samt tuggar på rejält med mobil nätverksdata hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat SAM också, från att ha nollat akriveringen, och själva SAM funkar som det ska, kan aktivera med vilket kort som helst i telefonen, men så fort jag byter till mitt tele2 kort så börjar den dra mobil nätverksdata igen i sjuka mängder, plus att batteritiden är max 3 timmar.

 

Tror mer att aktiveringen är skit samma, och att om man byter till annat sim kort så funkar inte push certifikaten iallafall vilket gör att den letar febrilt hela tiden. Push funkar ju inte heller på telefonen så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

När du byter till tele2 sim, lägger du in då rätt apn till tele2 istället för telias?

Har du provat att stänga av push ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat stänga av Push och alltid haft rätt APN, så jag är säker på att det är pollen efter certifikat som är boven. Testade installera Push Doctor via Cydia, och det löste en del, den minskade på datatrafik, och batteritiden vart bättre, men max 12 timmar är fortfarande uselt som stand-by tid.

 

Hur som haver, gett upp med den nu tills nån vettig lösning kommer, vart en 4:a istället som inte är jailbreakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är allmänt känt att jailbreak orsakar en större batteriförbrukning så det är inte konstigt alls.

 

EDIT: Du kunde provat att stänga av dom där tema-varianterna i vad det nu än heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vet att det tar mer batteri, men en telefon som inte håller en arbetsdag är inget alternativ alls för min del. 12 timmar passning, men lite samtal så är man nere på ca 4-5 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vet att det tar mer batteri, men en telefon som inte håller en arbetsdag är inget alternativ alls för min del. 12 timmar passning, men lite samtal så är man nere på ca 4-5 timmar.

 

Telefonen håller en hel arbetsdag, men nu har du ju valt att fucka upp OSet. DET håller inte en hel arbetsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...