Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera Office på Macbook Air?


labanesos

Rekommendera Poster

Är ny Macägare. Köpte med Office 2011 Home Student men kan ej installera det. Har fått min gamla windosdator med xp att dela med sig av sin dvd läsare men vet ej hur jag installerar programmet. Står även i manualen till office att det ska gå att ladda ner det via microsofts hemsida men går ej att hitta.

Börjar bli lite smått tokig nu.........

Någon???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en extern dvd-läsare för att din MacBook Air ska kunna läsa installations-dvdn korrekt. Din XP-dator kan inte läsa Mac-filer.

När du kopplat en extern dvd-läsare ska du bara dubbelklicka på installations-ikonen och följa anvisningarna.

 

God Jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla! Får nog hitta en extern läsare. Kopieringsskyddet sätter käppar i hjulet när man försöker installera vi fjärr dvd. Tror jag......

 

God fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla! Får nog hitta en extern läsare. Kopieringsskyddet sätter käppar i hjulet när man försöker installera vi fjärr dvd. Tror jag......

 

God fortsättning.

 

Mig veterligen finns det inget kopieringsskydd på Officeskivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Broblemet avklarat. Var tvungen att installera ett program "DVD & CD delning. Startade sedan detta och delade ut DVD:n. Den dök då upp som fjärr dvd på mac:n. Sen var det bara att dubbelklicka och installationen körde igån.

 

God fortsättning boys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...