Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Word 2011 bryter av [avstavar] ordet


Jacob.lindberg

Rekommendera Poster

Jacob.lindberg

när jag skriver en mening så vill jag inte att word automatiskt ska bryta av det (se bifogad bild). jag vill istället att hela ordet ska hamna på raden under

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I andra layoutprogram finns det kortkommando för ej radbryt eller mjuk el hård bryt eller liknande, vet inte hur word är men du kanske kan se alla kortkommandon på nåt sätt om du högerklickar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag skriver en mening så vill jag inte att word automatiskt ska bryta av det (se bifogad bild). jag vill istället att hela ordet ska hamna på raden under

 

Vilken bild, ser ingen bild. Har jag fel inställningar för att kunna se bilden eller försvann bilden i processen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Word 2008, men 2011 kan väl inte vara så olikt. Under hjälpen hittar jag följande text inklusive länkar:

Styra avstavningen

Du kan ange att texten ska avstavas automatiskt medan du skriver, eller senare, all text på en gång. Du kan också använda manuell avstavning om du vill visa avstavningsförslag. Automatisk avstavning är snabbare och enklare, men manuell avstavning ger större kontroll.

-Avstava text automatiskt

-Avstava en del av ett dokument manuellt

-Avstava ett helt dokument manuellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in under Verktygs-menyn - Avstavning. Kryssa ur "Automatisk avstavning".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...